|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har någon bilder på sina sänkta e38:or eller andras sänkta e38:or där man även vet vilken sänkningssats som använts? Fick mina nya fälgar här om dan, men konstaterade att en sänkning vore på sin plats. Pendlar mellan H&R som var 30/10 tror jag å Eibach som var 35/25 eller hur det nu var...!? Så om någon har bilder så man kan se hur det blir skulle det uppskattas! Bemari Tästä ei tuu mitään... | |
|
Kan ordna en bild åt dej på min sänka E38 om du mejlar mej din mejladdress i min powerpostlåda. Har själv använt mej av Einbach sänksats och är väldigt nöjd. /Blappe |
|
|
Blappe-> Nu har jag skickat min e-post till din powerpost... (tror jag!?) Aldrig bekantat mig med powerposten förr, så du kan ju bekräfta om det kom fram? Om det är andra som har bilder får ni jättegärna sätta upp eller länka! |
|
|
En sak jag började undra över är: Enligt eibach-kataloger så är ju deras sänkningsfjädror för 730/740/750. Dvs. V8:or eller t.o.m. större. Hur är det då med en sån serie under en 728? Kommer nosen att stå högre upp p.g.a. av skillnaden i vikt på motorn vilket i sin tur gör att det ser ut som om baken hänger för lågt? Minns att jag läst något här på forumet om folk som skulle vilja höja upp sina bilar baktill o.s.v. för att de fått fel stuk... Vill ju ha en jämnsänkt bil... |
|
|
Har nu fått svar från Eibach, som säger att de inte har någon sänkningssats för 728iA -99. De va då som faaan... Ska man måsta börja titta på annat nu då iaf... Men, kan någon iaf svara på huruvida 728:an har samma fjädror och system som t.ex. 730/740/750? Jag menar, passar fjädror till en 740 exempelvis även på en 728? Det tycker man ju att de borde göra!? Förvånansvärt lite kunskap kring detta tycks det för övrigt finnas här på forumet... =/ |
|
|
Kikade lite på RealOEM. På både E32 och E38 sektionerna så möttes man med texten "More car information is needed to select the proper coil spring. Refer to your local BMW dealer for details. If you're looking for new springs, now may be a good time to consider better alternatives such as coilovers from Koni or Ground Control." när man sökte fjädrar.. Detta fast jag använde mig av de 7 sista i min VIN när jag sökte på E32.. Titta om du ser nåt tillverknings nummer på de du har och sök den nummern på RealOEM. Då borde du få fram vilka modeller som har samma fjädrar som din. Tror inte det kan skilja så mycket på olika modeller. Med eller utan diverse LAD och liknande grejs skiljer det ju naturligtvis men.. Stor, Stark och Bakhjulsdriven! |
|
|
Har vart inne nu på BMW å rett ut lite grejs... de rekommenderade absolut inte M-sport fjädror på original dämpare. Hur som helst blev jag lite förvånad över att hela m-chassipaketet inte skulle bli så dyrt original... ca 1000kronor styck/fjäder och 2500kronor styck/dämpare. Så för 14000kronor skulle man få original m-chassi sänkning! De e billigt för å vara BMW tyckte jag... Det blev dock ändå så att jag beställde H&R fjädror till bilen eftersom dom hade en serie som är ämnad för e38 med 6:a utan att byta dämpare. Sänker ca 35mm fram å 15mm bak (borde bli plant då som jag vill ha det, men det återstår ju att se..) Blev mitt för ca 3500kronor. Borde få hem inom nästa vecka och monterar antagligen nästa veckoslut tillsammans med nya fälgarna...MUMS! =) |
|
|
Nåja, go´vänner, på måndag e det dags! Fick till slut ner en engelsk version av BMW TIS, så med den med på bärbar + alla tips jag fått här kan man fan inte misslyckas.. =) Kan fan inte vänta att få se resultatet... med de nya fälgarna å allt! Den enda nackdelen är att jag byter fjädror på samma gång jag byter fälgar/däck så jag lär ju inte veta hur mycket av stötigheten som tillkom pga av fälg&däck respektive sänkningen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.