AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.092

Köpt "ny" bil..

Idag i strålande solsken så har jag å frugan varit och hämtat min "nya" bmw. Va å tittade på den i december, men inte fått min bil såld förrens nu. Så nu blev de äntligen affär! Den är i FINT skick, är pedantskött av förra ägaren. Naturligtvis välvårdad av de tidigare också.
Det är en BMW 320i 1985. har gått lite över 18000mil, varav en del som sommarpendlar-bil till österrike.
Han jag köpte den av nu, han köpte den 1991, och när han skulle köpa den va han tvungen å ta en fika med den tidigare ägaren för att han skulle "godkänna" han som köpare :) Ville nämligen inte sälja den till vem som helst.

Den är bara sommarkörd, knappt något körd överhuvudtaget de senaste 2 åren. Det som är gjort åt den är sänkningsfjädrar och dämpare från bilstein och ett fjäderbensstag fram från OMP. En annan bakaxelklump med diffrentialbroms är också monterad. Har även papper på nybilsgarantin och den är såld av Leksands Autoforum.

Här finns några bilder: Länk

Har inte hunnit fota nått själv än, så det kommer nya bilder inom kort!
Jag är riktigt nöjd med bilen! Känns nästan ny att köra. Den kommer bara att köras på sommaren och i fint väder.
Kommer även att testa den på banan om vädret tillåter :)

sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Är du något av en samlare eller varför ska du bara köra den på somaren i fint väder ?
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Grattis till en fin och välvårdad e30!

sneable > Varför förstöra en så fin bil med vinterkörning?

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
Visa användare
278
finnen318is
E30 318is-90 (Nr1 Krockad)
e30 318is-90 (Nr2)som används nu.
grattis, faen va fiiin den va!

mvh:jani

never argue with an idiot, he will only drag you down to his level and beat you with experience.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Ni måste ha en blodhunds vittring för att spåra upp en E30 i det skicket.
Det där var annat än min gamla slitna knackande 318... ;)

Mvh.
/L
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Självklart endast sommarkörning. Varför köra vinter med den överhuvudtaget? Det finns många andra hyggliga smårostiga E30 för låga pengar som kan köras på vintern istället. Dessutom blir det säkert billigare att ha 2st E30 för olika typer av körningar än slita ut ett toppexemplar av en 320 i superskick, helt vansinnigt.

Visst bilar är till för att användas, men då kör man desto mer under sommaren istället!!
Såg verkligen fin ut. Dagens tips: Kosta på den nya fälgar, det är den värd.

Mvh
Mikael
Tack tack för allt positivt! Jag är nöjd över mitt köp :) Var på besiktning idag, fick ett påpekande om oljeläckage vid oljetrycksgivaren, men det är bara å dra åt. Behöver inte göra ett återbesök. Fick förövrigt beröm för att den va i så fint skick. :)

mikaelodoris: Ja de är vad jag har planerat, men jag vet inte riktigt vilka fälgar. Vill ha något lite tidsenligt, inge krom å grejer.. Funderar på hartge eller alpina kanske.. Nån som har tips? ska inte vara för modernt stuk, men dom ska ha en kant, även om den är lite..
Gemini__
Ser ut att vara i ett kanonskick, kul att se. Kommer bli perfekt med ett par stiliga fälgar senare. =)

Mvh:
Thomas
Idag så har det varit fint väder och biltvättardag :) Så jag passade på att ta lite nya bilder på min BMW. Finns här: Länk
Ser ut att vara i kanonskick! Jag skulle satsa på BBS kryssekerfälgar 14" eller 15".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.