|
|
|
|---|---|
|
Hej, min 525ix går lite ryckigt eller tappar typ gasen lite precis när man ska iväg så att man få kärringstop väldigt enkelt och man vill ju slippa slira på kopplingen varje gång.Hur som helst ser man ju ut som en rookie som kärringstoppar och slirar på kopplingen hela tiden, Annars går den bra. Nån aning vad de kan vara? Kan det räcka med att ställa tändningen? Nån som vet vart man annars kan göra en billig felundersökning med dator?? Tack på förhand Jonas | |
|
Vet inte riktigt om det är det som är fel på din maskin men jag tänkte att det kan ju vara bra för dig att känna till i alla fall. Efter att ha blivit strömlös en gång fick jag problem men ryckig/ojämn gång på motorn. Efter lite felsök och sökande på forumet här hittade jag lösningen till mitt problem. Styrenheten i min maskin hade gått ned i något default läge, detta löses genom att koppla från strömmen till batteriet för en stund. Därefter startar man upp bilen och låter den gå på tomgången i cirkus en kvart. Efter detta är detta bara att börja att köra och allt eftersom så ställer bilen in sig till det mest optimala. Som sagt, kanske inte ditt fel, men nu känner du till det och kanske värt att prova då det kostar gratis! / Lalle |
|
| Ok, ska pröva det, tack för svaret. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.