AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
911

Val mellan 3 olika zätor -cupe...

Okej, står nu grymt nära ett bilköp. Dock har jag tre, eller främst två bilar att välja mellan.

Länk

Verkar väldigt fin, har dock gått relativt långt och säljs ej av ngn märkesåterförsäljare...

Länk
Den här kanske inte är lika schysst (?) men det som talar för bilen är att den säljs av en märkesåterföräljare, det låga miltalet (om det nu stämmer) samt att min kompis som är bmw-handlare i samma stad ska kolla på den imorgon... Negativt; Vet inte, automat kanske? Har inget emot automater dock undrar jag om de är lika hållbara som manuella..?

Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
Detta inlägg ska väl mest fungera som någon form av brainstorming med Att tänka på-grejer.

En z3:a med automat tror jag är väldigt svårsålt.. men det har jag inga belägg för. Jag är inte generellt anti mot automatlådor, men på en z3 skulle jag aldrig ha det. Jag vet inte riktigt hur en sådan låda reagerar om man ska dra lite, men det känns som att man tappar en hel del körglädje på det. Heller inga belägg för detta!

Sen var det fyra blås på den ena. Kolla så den inte är trimmad på något annat sätt, så att det inte krånglar vid besiktning. Ser inte riktigt hur det ser ut där bak på bilen med m-fälgar, men är det en uppsättning med original m-fälgar så kommer bakfälgarna sticka ut. Och det är nog inte så populärt heller på bilprovningen.

Jonte, den med fyra utblås var tydligen trimmad till cirka 215 hk exkl utblåsen... Alltså, jag måste bestämma mig innan 17 imorgon- gillar båda två men den senare (med mindre milantal) känns NÅGOT bättre i magen... Frågade ngn gång här på forumet om automat elr manuell låda, hittar dock inte inlägget när jag nyttjar sökfunktionen... Måste väl vara svårare att sälja en trimmad z3:a som kanske gått 15 000 mil än en z3:a som kanske gått 6 000 mil men har automatlåda..? F...n vad svårt...

Visa användare
98
westis
728 2000
Z4 3,0 Coupé 2006
tvesovla!
Jag har automat = steptronic på min Z3 Coupé 2002 3,0. Jag valde steptroniclådan med flit. Skönt att låta den sköta växlandet när man bara transporterar sig som är 80% av körningen. Trycker man på så är den snabb i växlingarna. Vill man växla själv och dra den i växlarna så kan man göra det med. Jag skulle ogärna köra manuellt. Man har blivit så bortskämd med den underbara steptroniclådan.

Man smaken är ju som baken, delad!
Automatlåda är guld värt i de flesta bilar, störtskönt, men en Z3 med automat blir nog helt enkelt för tråkig!
Tänk på att du en vacker dag kanske vill sälja den, en sådan är nog lika svår att bli av med som Aids....

Jag hade en MB 230 SLK med automatlåda, klart jämförbar med Z3, automaten sabbade hela körkänslan på bilen.
Fan gubbar, nu gör det inte lätt för mig. Önskar jag hade möjligheten att provköra och se skillnaden -varför skulle det vara så jäkla svårt att sälja? Vill verkligen inte ha ngn långmilare bara...

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Tror också du ska sikta på en manuel låda. Känns bara som det är mer sportbils känsla i det...såklart helt individuellt =).

Inte helt lätt det är med att hitta bil. Det finns en tråd på forumet när jag letade efter min Coupe och jag kan lova dig att det tog sin tid. Läs gärna tråden för det står en del nyttiga grejer där =).

Kass på dett, men någon som vet hur jag länkar till en tråd i forumet?

Mvh
Kristoffer

Bilen =)
Länk
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Länk

Här kommer länken =)

Bilen =)
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.