|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur många såldes det egentligen?????? Är ju svårare att få tag på en m3 än vad det var att köpa evo 6:an jag hade. Och den tillverkades ju inte i många ex. Har hittat max 2 sv-sålda coupe på blocket | |
|
Importera själv från aukt handlare utomlands om du känner dig osäker. Ev garantier som den svenske generalagenten gett är sannolikt utgångna. |
|
| Vad jag hört gäller inte maskinförsäkringen på import bilar ! m,m samt att jag inte vill ha import. | |
| Du kikar nog på fel ställe. Kika på borgsbil.se där finns en fräsch. Sen bmw.se har flertalet. Mvh asken | |
|
"Du kikar nog på fel ställe. Kika på borgsbil.se där finns en fräsch. Sen bmw.se har flertalet. Mvh asken " BMW.SE har en M3 E46 och den står hos Borgs Bil så det blir totalt bara en endaste.... |
|
| Maskinskada gäller även på importbilar om du har bilen på länsförsäkringar eller salusansvar | |
|
Kanske inte såldes så många nya i Sverige? Antal nybilsköpare på bilar av den kalibern måste vara ganska begränsad i "lilla" Sverige. Finns nog betydligt fler kapitalstarka kunder på kontinenten, det kanske kan vara en orsak som svar på trådfrågan? mvh. /L |
|
| ja, köp import om du vill betala c.a 40000 sek i premie helår....Nä, håll dig till sv sålt....den som söker finner ;-) | |
|
här har du ett gäng sv sålda..... Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
bomis: jag har en import M3 -05 jag batalar 15200:- helår helförsäkring jag är 23år |
|
| jpm3>> och du bor väl då i nån småstad eller? | |
|
Jag kollade Blocket för bara några dagar sedan och hittade snabbt 4-5 st och det är väl dessa bomis också hittat. När det gäller försäkring så innebär import inte alltid dyrare försäkringspremie. Jag har BMW originalförsäkring och betalar exakt samma för mina bilar som motsvarande sv-sålda. När jag för något år sedan ringde runt till bolagen så hade de flesta samma premier däremot så var kraven och viljan att försäkra importbilar olika mellan bolagen. ___ //Ulf |
|
|
2:a m3 = Import de andra fel färger eller för många mil. Endast 2004 är intressant men dock lite dyr för mig har bara 350k att leka med. Men vad tror ni om denna???? Länk |
|
| Den ser fin ut! Enda grejen som inte faller i min smak är trälisterna, men det går att byta. Fördel att det är gjort M-test nyligen | |
| -A-81>> ser riktigt fin ut, men som sagt trälisterna måste bort!! Sen så föredrar jag smgII framför manuell låda.....Har du prövat smg?? den är helt underbar... | |
|
Tyvärr har endast åkt med i en smg aldrig kört, bara manuell som jag prövat på. Jo trälisterna går fet bort |
|
| JpM3 , du hade det bra du =) Jag betalar 18800;- per år och då är den Halvförsäkrad (vagnskade garanti) bor i Villa i sthlm. | |
| maxad>> du borde kolla med vesta där jag har min helförsäkrad, 1500, utökat skydd för skadegörelse + djurkollision o hyrbil, maskin 8 år alt 10 000 mil...jag betalar 10 600 SEK för den, bor också i villa i stockholm... | |
| jag har kollat runt med typ 3 olika bolag, har den idagsläget hos BmwOriginal Försäkring, är 27år och har inte haft en enda skada de senaste åren, Kollade upp vad den skulle ha kostat om den skulle stå på farsan min och då kostade det ca 11000 per år. vilka är vesta ? har aldrig hört talas om de | |
| Kollade precis min M5 där och dom var dyrare än IF och Dina. Har IF nu och det kalaset går på 7800kr helår hel försäkring men Dina skulle bara ha 7190 så det skilde 600kr drygt där.Vesta ville ha 9200kr.Så det lönarsig att ringa fem minuter. | |
|
maxad>> vesta är ett relativt nystartat bolag inom trygvestakoncernen, stort bolag i norge, dom samarbetar med nordea! www.vesta.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.