|
|
|
|---|---|
|
Tja, Ska köpa mig en 2.8'a eller 3.0'a och kollade lite på de på Blocket och de ligger kring 135-160 typ sen hittade jag ett inlägg härifrån från i Somras och då kostade de på blocket ca 120-140'000 för en -97'a Har priserna ökat eller är det bara för att det är vår i luften? Känns inte som man ska betala mer än 120'000 för en -97'a som gått 10'000mil i fint skick? Vad säger ni är rimligt pris. DEtta är ju en -99 som gått 5'000 för 164'000 Länk sen får man en 3.0'a -01 för 174:- Länk och sen kostar en -97'a 155'000 Länk Känns inte som det finns någon struktur i prissättningen?.. | |
|
När det gäller ca 10 år gamla bilar, är skicken av väldigt varierande art. Vilket gör att det i princip är omöjligt att sätta någon generell, relevant prisbild. Likvärdiga (på pappret) bilar kan skilja 20-30t i pris. Det viktigaste är att åka och kolla på bilarna och jämföra och känna. Om man kollar på två likvärdiga bilar och den ena kostar 130 och den andra kostar 160. Då behöver den dyrare bilen inte nödvändigtvis vara dyrare, utan det finns anledning till att den billiga är billig. KANSKE. Jag har sett 2,8:or som ligger på samma mil som min egen, men betydligt sämre skött på alla sätt och vis. I en annons ser de likadana ut. Och sitter man på blocket och utgår från priset och ratar de "dyra" kan man få en ganska felaktig bild. Faktorer till detta; ska bromsas bytas snart? Servas snart? Vilken typ av service? Skattad? ja, många bäckar små.. Det är inte direkt jättekul att få punga upp med tiotusen-tals kronor det första man gör efter sitt bilköp. Men givetvis finns det folk som har fantasipriser på sina bilar också, men jag tror chansen att få en fin bil ökar avsevärt på sådana annonser. EJ FAKTAUPPGIFT / PERSONLIG ÅSIKT; Jag har inte varit i gamet särskilt länge vad det gäller priser på z3, men det känns som att det importeras väldigt mycket z3:or inför denna säsong, för nu är z3:an verkligen en bil som alla svenssons kan ha råd med. Jag tror detta bidrar till minskad kvalitet på bilarna som importeras. Det känns som att en hel del av de billiga på blocket, är nyimporterade. |
|
| Hej! Jag tor att det dröjer flera år innan Z3 börjar att stiga i värde det finns så många idag, visst en välbevarad lågmilare med full dokumentation och med en riklig utrustning främst 2,8 3.0 eller M modellen. Då kan de kanske rent av nu börja gå upp i värde. Mvh Kent | |
|
Som sagts i ovanstående inlägg... sikta inte bara på de billigaste... dom är ofta slitnare eller nåt fuffens med... finns ju förmodligen en anledning till att dom är billigare. Men visst... man kan göra fynd också. När det gäller motoralternativ mellan 2.8 och 3.0 så tycker jag absolut du ska satsa på en 3.0. Jag har haft 3 st Z3 2.8'or innan men bytte upp mig till en 3.0 för ett år sen. Jag fick lägga ca 30' imellan men det var värt varenda krona! Och så fick jag min favoritfärg också... Estorilblå! :-) Lycka till med köpet... och se till att få provat en 3.0... du vill ha en sån! ;) /Magnus |
|
| Länk | |
|
carpenter; väldigt billig! kanske handlar det om ett fynd, kanske inte. åk och kolla på den! |
|
|
carpenter; väldigt billig! kanske handlar det om ett fynd, kanske inte. åk och kolla på den! |
|
|
Jonte, omöjligt att den är nåt att ha han vet att det skall prutas med nån krona dvs under 160 nej nej. Vad tror du om denna? Länk När släpper du iväg din M till mig? Ett bra pris och jag kommer med cash på måndag..... Finns inga z i mina trakter berjar förbereda mig på en 50 mila utflykt. |
|
|
Carpenter; Den står och väntar på fälgar! Man kan inte störa sin m-bil när den väntar på fälgar... :) Visserligen tre gröna pluppar kvar till service, men jag ska ta in den på service också. Jag har ingen info om den bilen du länkade till! Det är svårt att tro något. 7000 mil och ingen skum färg, utgångspris på 185t. Tråkig inredning, men det är en smaksak. Dock en neutral inredning som går ut till en bredare publik, om man nu vill det. Det låter som ett bra pris! Eller, det är lite pengar tycker jag om bilen är väldigt fin. Det är först i verkligheten som man riktigt ser och känner hur en bil är. Och viktigast av allt, det är i verkligheten man får den otvivelaktiga magkänslan, en känsla som alltid avgjort mina bilköp. När det gäller att få till ett lyckat köp av en sådan bil, gör du helt rätt i att förbereda dig inför att köra land och rike runt :) Kareby Bil, "säljes för kunds räkning". Är det detta som innebär bilförmedling? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.