AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
814

Endast ett halvt facelift?

Hej, vad tror ni om den här:

Länk ?

Vid första anblicken ser det ju ut som en normal årsmodell 99 d v s en E38 tillverkad efter faceliften 98-09.

Men kollar man hos vägverket visar det sig att den är tagen i bruk första gången 980604. Dessutom, om man tittar noga på bilderna ser den ut att ha gamla sparklådorna med synliga domkraftsfästen.

Min teori; någon gång har den blivit frontsmälld och då har man passat på att byta front, strålkastare och framskärmar till faceliftat utförande.

Vad tror ni?

St
136
Stoffe_m3
BMW 750il -96
Är det inte en nyare ratt också? när kom den ratten?
Det verkar som ETK listar en 3-ekrad ratt fr o m 09/97.
St
136
Stoffe_m3
BMW 750il -96
Jaha.. läcker inredning var det då på den bilen!
Ratten är 0710 M-ratt som är tillbehör.
Är det gamla sparklådorna i plåt verkar det ju lite suspekt
DK70547 är sista bil i serien av 740iA M62 (utan vanos) = 1998årsmodell, denna bil har DK69697 tillverkad 9805, 740iA M62TU har VINnummer som börjar med DF85000 och slutar med DF92304.

Spå svaret är nej detta är ingen 99: an utan en faceliftad 98: an, behöver ju inte vara efter krock, utan för någon ägare vill ha facelift, kan även vara skarvade befintliga framskärmar.

Stephan
mi
372
mick 750
750i -91
316 -87
Eller så har gubbarna på BMW helt enkelt haft gamla delar blandade med nya i hyllan?

Min 11/91 750 har nyare m70n (olje påfyllningen frampå), nyare elektronik systemet Motronic 1.7 och inte gamla 1.2 medans all inredning är av den gamlare typen. Alla utrustnings koder och tillverkningsdatum som jag hittat stämmer bra överens på min så jag tror inte nåt har blivit bytt efter den blivit såld som ny.

Stor, Stark och Bakhjulsdriven!
Tack för er input!

Nog för att årsmodellsangivelser kan vara röriga och ibland mycket generösa, men jag håller med Stephan om att man knappast kan kalla en bil som är tillverkad 98-05 för årsmodell -99.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.