AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.753

Bilder på tonade rutor?

Hej!
Funderar på att tona rutorna på min svarta e46 a 320.. Någon som har bilder på några svarta E46 or med tonade rutor av olika slag? vilket e snyggast? lite på alla? eller en ljus fram och mörkare och mörkare? bilder?

m.v.h
Tomas
xc
135
xc00b
E34 525ix touring
lite på alla.. jag tycker inte du ska ha mörkare i bak iaf om du ska ha i fram.. ev bakrutan mörkare..

Gu
100
Gurrae
Bmw 525iT E61 -04
Jag har ljusaste fram och ett snäpp mörkare bak. iof på en grå bil...bilder finns under min profil.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Hur tror ni de kommer se ut om man sätter på den ljusaste toningen på framrutorna om man har väldigt mörkt bak?
De skär sig väldigt mycket nu mellan fram å bak rutorna...
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Länk
Jag har mörkaste (95%) på alla utom vindrutan där jag har 65%.

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det där såg ju inte så lagligt ut :P
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Den är nog inte så poppis hos SBP iaf. Har haft filmen på sen i april men har inte blivit tagen ännu men risken är ju ganska stor :)

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Kör på ljus på sidorna, kanske 50% ljusgenomsläpp. Sen tar du t.ex 18% på bakrutan, då kommer den se clean ut från alla vinklar och tack vara den relativt mörka bakrutan kommer det bli mörkt i kupén och sidorutorna upplevas som mörkare än vad de är.

Man ska sikta på att vara bra!
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
jigga: satan så grym bil du har =) skulle vilja se herr blås min när dom möter dej...
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Jedrans snygg o cleeeen bil det dära..
Synd bara att du måste dra av toningen på framrutan och i dörrarna varje besiktning.. synd också att det är så jädrans dryga böter för toning på framruta/framdörrar.

På min gamla 318i touring hade jag fabriks toning på framdörrarna med godkänd % (TÛV intyg och papper)och det är så himlans lite så de syns inte så mycket mitt på dan.. men det märks mera på kvällarna..

Bifogar bild på rutorna..
Länk
Som sgat inte mycket som e godkänt.
ji
729
jigga
428i coupé -2014
racing-jimpa: Tackar! Mötte dem i en rondell inne i stan en gång och då körde jag ner framrutorna, dem tittade ganska konstigt på mig :)

Smajly: Ja det är trist men får jag ha toningen ett helt år och bara riva av vid den årliga besiktningen tycker jag det är värt det...Böterna är inte dryga på tonade rutor, däremot får man ombesiktning om man skulle bli tagen och då får man riva av, besiktiga och göra om vilket blir dyrt och tar en massa tid :)
Tycker det syns ganska tydligt att du har mörkare framrutor än andra bilar org. Vet du hur många % det var?

Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Nä, kommer inte ihåg riktigt hur mycket det var men ljusinsläpp på runt 85-90% iallafall.. Den är ju såld nu så jag kan inte kolla på pappret iheller men det var nått sånt sist ja kollade..
Jo de syns iallafall och är det sen på kvällen så syns det mycket tydligare..
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
De är grymt snyggt jigga!! men hur blir de me sikten när de är mörkt ute?

Jag har såhär på min bil nu:Länk tycker de skär sig så väldigt mellan rutorna,så funderar på att lägga en ljus toning på framrutorna,men hur tror ni de kommer se ut? tycker de borde bli bättre men...
Visa användare
1.981
Thorssa
haas: Blir bättre med en ljus toning, jag har 50% ljusgenomsläpp fram och 18% bak, så här ser det ut: Länk

Är det lagligt att tona framrutorna över huvud taget? och en fråga till, vad kostar det att proffstona "jättemörkt" mina 2 sidorutorbak och bakrutan?
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Haas: Tackar! Vindrutan är inga problem på kvällen/natten men övriga rutor är lite svårare när man kör där det inte är upplyst. Det går när man koncentrerar sig på var man kör men det är lite jobbigt med trottoarkanter osv. Lägg en lite ljusare film på sidorutorna fram, dessa går trots allt att hissa ner när du kör i stan eller förbi en poliskontroll. En film med mer ljusinsläpp än 50% är inte lönt enligt mig, kommer bara att synas när inte solen står på och på kvällen. 65% syns lite i solen och är lite lagom grå/mörk när det är mulet!
Figgeh: Det är i princip inte lagligt att ha någon toning på rutorna fram. Ett visst antal % ljusgenomsläpp måste du ha men det underskrider du nästan med en transparent film. Proffstoning på bakrutorna kan ligga på 3-4000 :-.

Jigga, Tack så mkt för info =)
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Beror på var i landet du bor.. en firma i malmö gör min 320i Touring för 2500:- i valfri %.. alla 7 rutorna.. baklucka, sidorutor bak, och 2 rutor i vardera bakdörr. Dom har ett erbjudande just nu och låter man dom sätta sin banner i framrutan så kan man dra bort 15% också på priset..
Tror dom ger 5 års garanti på toningen..
Visa användare
1.981
Thorssa
2500:- var riktigt billigt! Jag betalade 3500:- för 5 rutor!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.