|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 750iAL årsmodell 1990, när man låser bilen så lyser/blinkar en liten röd lampa på mitten av instrumentbrädan. Vad är den till? (har ej fjärrlås bara nyckel) mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL *90 icq: 29815001 | |
jojja |
vrider du nykeln första läget är det bara central lås andra läget larm då börjar lampan lysa!!!!!! jojja |
|
hmm .. då har jag nog något fel på mitt larm, för om det går inte att få det att lösa ut iaf .. finns det något som brukar bli dåligt i ett sådant? typ reläer eller nått? mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL *90 icq: 29815001 |
|
|
Hade inte din bil brunnit ????? Mvh Pontus |
|
|
jo då det har den, men detta med larmet var jag nyfiken på redan innan ... =) mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL *90 icq: 29815001 |
|
|
OK, då förstår jag. Ska ta fram elschemat nu, återkommer. Pontus |
|
|
låter trevligt =) mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL *90 icq: 29815001 |
|
|
Hur var det nu, lyser dioden uppe på instrumentbrädan när du vrider nyckeln till "dead-lock" läget eller blinkade den ? Pontus |
|
|
hmm .. har för mig att det först lyser och sedan efter en stund så börjar den blinka, eller var det tvärtom .. nej det var nog som jag först sade.. ;-) mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL *90 icq: 29815001 |
|
|
OJ, 11 sidor elschema :-D Lampan ska ju förbli lysande, det gör ju min men jag har aldrig testat funktionen. Det sitter ett antal brytare på dörrar, baklucka, motorhuv, fönsterkontakter, under baksäte mm. Dessa tror jag måste fungera dvs sluta för att larmet ska kunna aktiveras. Sen är det åtminstone 5 säkringar inblandade å fan vet hur många olika sk moduler. Det är nog lite svårt att kunna ge dig ett direkt svar, tyvärr. Men hör av dig när/om du får tillbaka bilen. Mvh Pontus |
|
|
Pontus ! Du som verkar att ha lite koll på läget och har utrustat dig med ett fint elschema (nog med smicker). Vilken kabel skall jag bryta vid ljuskontakten (följ tråden Länk för att koppla in ett relä till halvljus automatik. Har du tid och lust att kolla detta så spara du mig lite bekymmer och tid. |
|
|
När du slår på larmet o alla lås är låsta inklusive Handskfack så lyser lampan utan att blinka. Om det inte är låst på dessa ställe så blinkar lampan 10 sek innan den ger fast sken. |
|
|
aha .. så om jag inte låst handsfacket så är inte bilen larmad? mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL *90 icq: 29815001 |
|
|
Antingen så skämtar du eller så är du,, Lampan visar dig att det ´är något som inte är låst när den blinkar,, typ handskfacket,, Givetvis är den ju larmad ändå... |
|
|
För att få rätsida på dessa spekulationer så kommer ett axplock ur instr.boken: När anläggningen är aktiverad lyser LED på instrumnetpanelens ovansida upp till 36 timmar. Blinkar LED, betyder detta att en dörr, motorhuven, bagageluckan eller handsfacket inte är låst (läs STÄNGD). Efter 10 sekunder aktiveras anläggningen automatiskt och LED lyser konstant. Vid avaktivering släcks LED. Sker avaktivering när LED har släckts av sig själv d v s efter 36 timmar, tänds den momentant vid avaktivering. Har larmet utlöst, blinkar LED tills 36 timmar har förflutit. Detta för att göra föraren uppmärksam på att någon under tiden har manipulerat med bilen. LED släcks vid avaktivering. Mvh Jocke W |
|
|
ok .. men om jag har låst bilen och "larmat" med nedvevad ruta och sedan öppnar huven så borde det larma? Det gör det inte på min bil iaf .. vad kan vara fel då? mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL *90 icq: 29815001 |
|
|
Min diod blinkar när jag drar igång larmet fast jag har låst båda handskfacken... Jag har inte originalstereo i, påverkar det larmet? Är det nåt speciellt i "pinnen" på bavarian, nån spole eller så? mvh /B |
|
|
hej, har en liknande bil med samma larm. aktiverar larmet genom att vrida till deadlockläge och sedan tar det 1/2 - 1 minut eller så innan det eg. är igång. om du prövar att låsa o larma och gå in o käka o sedan går du ut och öppnar bagageluckan med hjälp av din lilla bilnyckel kan det nog börja tuta och blinka, det gör ialla fall min, märkte jag utanför affären en dag. lycklig är den e32:a som får full gas! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.