|
|
|
|---|---|
|
Använde sökfunktionen, men kunde inte hitta någon med liknande problem. Jag har en E36 Coupe -95. För någon månad sedan började fönsterrutan på förarsidan att strula, den åkte inte alltid ned ordentligt, så när man stängde dörren så blev det ett litet glapp och kupebelysningen släcktes inte. Det räckte med att man satte rutan i rätt läge(som den ska vara när dörren är öppnad) så åkte den upp som den skulle. Efter någon vecka upphörde problemet, och allt fungerade som de skulle. Men nu någon vecka senare har problemet kommit tillbaka, det har blivit ännu värre. Nu när jag stänger dörren så vägrar rutan bli uppe, den trixxar fram och tillbaka och stannar inte uppe förens man drar igen dörren riktigt hårt, kör jag över ett farthinder eller svänger lite kraftigt i t.ex. en rondell så åker den ned, och belysningen tänds. Det skumma är att om man trycker/drar igen dörren ordentligt så åker rutan upp igen. Man kan t.om. stå utanförbilen och trycka lite löst med pekfingert 1 cm ovanför handtaget, så åker rutan upp igen. Jag har provat att smörja överallt samt att försöka sätta rutan till rätta innan jag stänger dörren. Någon som har haft liknande problem eller har något tips på hur man åtgärdar detta fel? MVH | |
|
Ingen? :( |
|
|
det låter som om du får öppna dörren och seda justera staget där samt en plats lådam ed tåv kulor i som kan hoppa ur led. det är det ända jag kan tänka mig. på min har jag problem att jag inte kan trycka på automatiskt upp utan måste hålla inne knappen inte så farligt. men jag håller hellre inne än att öppna dörren och trixa. |
|
|
polaren har exakt samma problem, vi har funderat på om det inte kan va en sensor som exempel känner av om någon har armen mellan rutan.. never argue with an idiot, he will only drag you down to his level and beat you with experience. |
|
|
Hej! Det sitter en microbrytare i låset. Om den är trasig fungerar inte rutautomatiken. Carl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.