AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.018

totalt sönderrostad E38

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Tjena!
Var ute och körde i fredags och såg en tidig E38 vid glasklockan i Göteborg, inget speciellt med detta men det som fick mig att uppmärksamma den var hur rostig den var, lacken var ljusblåmetallic, bilen var smutsig som vanligt och med massa repor etc, men så mycket rost! har aldrig tidigare sett en E38 som varit så rostig, knappt E32:or. Huven var rostig fram, sidoskärmarna var knall-oranga vid kanten och hela undre delen av bilen hade grova rostskador, bakluckan var det genomrost på och även bakskärmarna och vid dörrarna, under bakljusen så hade det rostat hål. Kan bara säga att jag är förvånad att se att BMW's rostskydd är så pass dåligt och då på en E38 som låg på det övre pris segmenten.

2 minuter efter att jag sett denna så såg jag en kanonfin pre-facelift aspensilver E38 som såg helfräsch ut!
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Vad hjälper rostskydd mot den vanvård de flesta bilar får utstå?

Ug-Lee
Den kan ju vara dåligt omlackad, kanske total brist på grundfärg

Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
misskött som f__n,har alldrig sett tvätt svamp o wax.plus massvis med salt på vägarna.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
För 2 år sedan körde jag om en tidig Oxfordgrön 740i E38 uppför Jönköpingsbacken. Samtliga 4 skärmkanter var målade med rödbrun rostskyddsfärg, samma sak på bagageluckan och nere på ngn dörr och i övrigt lite varstanns på karossen. Ett riktigt skräckexemplar, inget att bry sig om tycker jag då de första E38-bilarna har hunnit bli 13 år gamla, ganska mkt hinner hända då i händerna på taskiga ägare

BMW CS #5139
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
"Slit och släng" mentaliteten blir allt vanligare, även bland lyxbilsägare...

/L
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.