|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag skulle behöva lite kloka råd av er som varit med ett tag. Kollade på en z3:a Länk bilen är importerad och det gjordes service 2 ggr på den. Första vid 23177 mil (oljebyte) och den andra vid 4200 mil (oljebyte) alltså har ingen inspektion 1 gjorts. Bilen är helt klart i min smak när det gäller färg och utrustning men tycker den är lite dyr ändå. Bilen har bara haft 2 ägare en i Tyskland och sedan den nuvarande i Sverige Som alternativ har jag Länk lite mer "rätt" pris men inga sportstolar och lite tråkigare träinredning Ordet är fritt....Skriv så mycket ni orkar :) Ps. Går det och isf vad går ett par sportstolar på? | |
| har du funderat på z4`?? med tanke på vad dem där kostar kan du få en z4 om du lägger till ca 20000kr | |
|
Den översta tycker jag är för dyr, då hade jag hellre köpt en Z3M med lite mer mil och någon årsmodell äldre. Den nedre ser bra ut. Ingen höjdare med träinredning enligt mitt tycke bara. Som du är inne på så är sportstolar ett måste, antar att BMWs är ganska dyra om du inte hittar några på skroten. Ett alternativ kan vara en riktig race-stol från tex Recaro. |
|
|
Z4 är nog inget alternativ just nu känner jag, vill ha en z3:a tycker den är snyggare :) och visst en z3M skulle inte vara fel men försäkring och servicen är rätt saftig om jag inte mins fel. På en 3.0:a har jag 7500-8500 helår, tippar på att M går på 12000 eller så. Man vill inte köpa en bil till ett överpris, visst är jag villig att ge några extra kr för att det är just den utrustning som jag vill ha men det får finnas en gräns. Vicco, hur är det med servicen på M och vad har du för övriga erfarenheter, jag är rätt grön när det gäller Z3:or. Mvh |
|
|
Rollebolle, kör på den nedersta -ser mycket bättre ut - både i pris och till utseendet... Om du nu nödvändigtvis måste välja mellan dessa två... |
|
|
Fast det verkar lite skumt att han bara haft bilen i tre veckor, det behöver nödvändigtvis inte betyda något -men i mitt fall (säljer för närvarande min 116 efter en månads ägarskap...) var det för att jag inte kände mig nöjd... |
|
|
Nu har jag ju ingen cab men jag tycker att M-en är betydligt billigare i drift än jag någonsin kunnat föreställa mig. För biltypen "prisvärd" försäkring. Bilen är snabb och alla komponenter är väl dimensionerade. Dock kanske den känns lite sämre än övriga BMW när det gäller sammansättning i inredning och några små irriterande fel på centrallås, elhissar, stolsglapp (allt har inte drabbat mig). Inspektion II kostar ca 5000, oljeservice runt 2000, inspektion I 3000 (nu servar jag inte på BMW, men hos en verkstad som är väldigt kunnig). Mitt exemplar har rullat över 16.000 mil och det enda jag felen jag har haft på min bil de 2.5 år jag haft den är att någon hade klämt sönder soppa slangen när de bytt bränslefilter och jag har bytt ett par bussningar i länkaget vid växelföraren. Länk |
|
|
Måste påpeka att ViccoA´s priser för service generellt inte är realistiska, även om jag inte alls tvivlar på att dem är för honom. Trots om man utesluter BMW själva, får man lägga på ett par tusen för inspectionerna, åtminstone på insp 2. Utan kompispriser och andra förmåner dvs. Oljeservicen är rimlig. Rätta mig om jag har fel, det är baserat på mina erfarenheter! Rollebolle; Två oljebyten och inget annat på 4200 är lite. Som riktpunkt är mina servade (enligt stämplar och fakturor från bmw) så här; 2,8:an - rullat 6300 mil 230 mil - kontroll 1200 mil - oljeservice 2400 mil - insp 1 + alla vätskor 3400 mil - oljeservice 4000 mil - insp 2 + alla vätskor 5000 mil - oljeservice 6200 mil - insp 1 M-bilen - rullat 5400 mil 140 mil - kontroll 1300 mil - oljeservice 1900 mil - insp 1 2400 mil - oljeservice 3200 mil - oljeservice + alla vätskor 4500 mil - insp 2 detta är någon service utöver rek. från bmw, dvs servade innan bilen säger till själv. men det är så en bil ska se ut tycker jag. |
|
|
Jonteandersson; Ja jag tyckte också att det var lite för lite gjort efter dem milen, man skulle velat se 2 inspektioner en insp 1 och en insp 2 när den nu rullat över 4500 mil. Är serviceintervallen runt drygt 1000 mil på z3? Mvh |
|
|
3.0'an har mycket längre serviceintervaller än vad 2.8'an har... jag reagerade oxo på detta när jag kollade på 3.0 första gången... trodde dom hade slarvat men det skulle vara så. Jag åker dock in och byter olja oftare än vad "bilen säger till mig" men det är mao inget konstigt att det inte gjorts så många servicar på en 3.0. /Magnus |
|
|
Har också kikat lite på den första men även jag tycker att den känns för "dyr" men ser jävligt fin ut, vänta ett tag så kanske priset går ner lite. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.