|
|
|
|---|---|
|
Försöker få liv i min BMW efter vintervilan... Batteriet är helt dött, så c-låset fungerar inte. 1. Går bakluckan att öppna inifrån på något sätt? 2. Ska man kunna öppna bakluckan med originalnyckeln(huvudnyckeln)? 3. Batteriet sitter därbak, så det är inte "bara att byta batteri...". _____Vraum!_____ | |
| Min baklucka (och dörrar) går bra att öppna med nyckeln, även med batteriet helt urkopplat. Vilket jag brukar ha ibland. | |
|
Ajdå... då är det fel på låset. Kommer nämligen inte ihåg att jag öppnat bakluckan med nyckeln någon gång. Kröp ner i bagageutrummet nyss, det är trångt som #¤%&! så min galna idé att byta batteri innifrån(utan att öppna bakluckan) lyckades inte, he he. Går det att öppna luckan innifrån??? _____Vraum!_____ |
|
| på min e36 så kan man öppna bagaget med nyckel. det känns som en spärr när man vrider till vänster, men ta i lite till så öppnas d.. så är d iaf på min | |
| Varför startar du inte bilen med hjälp av start kablar på plus polen i motor utrymmet. då för du ju gång c-låset. | |
|
Astvik: där har vi det! Varför tänkte inte jag på det...? Tackar, ska försöka få igång bilen nästa vecka, nu när det blivit kallt ute. _____Vraum!_____ |
|
|
He he, bytte batterifanskapet idag. 1. Startade med gamla batteriet med hjälp av startkablar mellan vinterbilen och BMW:n... 2. Lät den stå på tomgång en stund, under tiden öppnade jag alla luckor och sådant, såg att jag hade köpt ett närapå exakt likadant batteri... 3. Stängde av bilen för att sedan slänga ut det gamla batteriet, shit vad trångt det är... det är knappt man kommer in med verktygen så man kan spänna fast batterikablarna. 3. Monterade nya batteriet, bilen fungerar kanon! _____Vraum!_____ |
|
|
Så om du vill komma in i bagageutrummet och har 1. dåligt batteri 2. krånglande lås på bakluckan Följ Astvik:s råd... _____Vraum!_____ |
|
| annars kunde du kanske provat att ladda batteriet. kanske inte är kasst utan bara ur laddat? | |
| Vad gör man om man har kräm i batteriet men bagageluckan fick för sig att låsa sig ändå? Jag hade taskigt med kräm i batteriet idag, men luckan var olåst. Sen när vi körde med startkablar så låste sig bakluckan! =/ Förövrigt är centrallåset urkopplat. Undrar om det hjälper att bara bryta strömmen en snabbis och att den låser upp sig när jag sätter tillbaka + polen... | |
|
Öppnar denna igen för jag har samma problem men bilen är ju låst så jag kommer inte in i bilen. Det är också bråttom! Jag kan alltså inte öppna bakluckan med nyckel eller motorhuven för bilen är låst. Nyckeln verkar inte riktigt vilja öppna bakluckan heller, får den som bäst att snurra åt vänster men inget händer. Kan man få upp motorhuven utan att lyckas låsa upp dörrarna? Kan någon svara snabbt vore jag väldigt tacksam |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.