|
|
|
|---|---|
|
Skulle köra ut bilen ur garaget häromdan efter några månaders stillastående. Dock gick det inget vidare då handbromsbackarna helt fastnat! Fick tipset om att slå på navet...Så idag har jag misshandlat navet och sprayat på en massa WD40 på hjulens baksida (på backarna)...och även misshandlat backarna från baksidan...! Men det släpper verkligen inte! Hur ska jag göra? Har tid hos Per L Motorteknik tisdag morgon... Tips mottages gärna! Min bil Länk | |
|
Lyft upp bilen och kolla vilket hjul som inte snurrar, säkert på att det ej är fram som fastnat också? Men jag håller med felet låter väldigt speciellt om den stått inomhus i värmen. |
|
|
Jag har hört att man inte ska ha handbromsen i på bilar som står över vintern...Men man lär sig av misstagen..! Jodå, jag är säker på att det är bak! Bilens bak reser sig när man gasar... Ska till garaget imorn och jag åker inte därifrån förens jag löst problemet! Ska börja med att hissa upp bilen o ta loss hjulen o slå/smörja/slå/slå skithårt... :) Min bil Länk |
|
|
reser den sig bak så skulle jag tro att det sitter fast fram.... den ska niga ner om det är bak... Mvh Andreas |
|
|
Bostedt: Om man kör framåt ska den niga ner baktill...Jag kör bakåt :) Min bil Länk |
|
|
aha då förstår jag:) Hur gick det förresten? Mvh Andreas |
|
|
Hej de brukar släppa om man slår några feta smällar på själva trumman där backarna sitter, vibrerar loss då med lite tur.Du får nog ta av hjulet först. Lycka till. Många mil. |
|
|
Det gick bra när jag insåg att det var fälgarna som tog i bakaxeln! Stort tack till den person som sålt mig "E34" fälgar! Som egentligen var E36 fälgar! Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.