AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
819

Bilen dör på 1ans växel!

Visa användare
10
Putte_v1
318i -94a
Jag har ett problem med bilen! Tänkte om det va någon här som visste vad som är på tok?

När jag ger full gas på 1ans växel, så stryps bilen typ, allstå den slår av, o hackar sig fram! Det är bara på 1ans växel?

Jag har en liten fundering, om det kan vara det öppna luftfiltret som sitter för stumt kanske, så när motorn vrids, inte för att det är så mycket vrid i en 318 men eftersom det bara är på 1ans växel, det är ju på den som det är mest vrid. Så stryps slangen in till motorn där eller nått? Bara en fundering.

Någon som kan veta?
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
När min LMM var på väg att gå sönder hade jag liknande symptom, men för mig hade det ingen betydelse vilken växel jag hade i.

Testa och ta bort kontakten till lmm, kör så i några minuter och se om det blir någon skillnad. Öppet filter brukar ju ha en tendens att döda lmm.
Visa användare
10
Putte_v1
318i -94a
Ta bort vad? Imm? Vad är imm, hänger inte med! Antar att det är kontakten som bestämmer luftens flöde in till motorn?
Si
155
Simon 318iS
BMW 318is -90
BMW 328iM Touring -97
Luftmassemeter är den dosan som du har satt fast ditt öppna luftfilter på. Det går en sladd fram till den, testa att ta bort den.

/simon
Visa användare
10
Putte_v1
318i -94a
Vad kommer hända om jag tar bort den? Vad är det jag kommer få veta?
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
om det är den som strular eller inte :P

// MVH Jocke
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Om du tar bort kontakten så sätter du lmm (luftmassemätaren) ur spel. Går bilen bra utan lmm så vet du ju att det är där felet sitter. Tomgången brukar kunna försvinna utan lmm dock.

axelsson
den kanske får för mycket luft och för lite bränsle. jag hade samma problem på min e30 325ix fast då dog den på 4an och 5an och kunde inte varva mer än 3k varv på 3an! alla har vi haft lite udda problem...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.