|
|
|
|---|---|
|
hej det är så här i mitt regbevis till min e39a 540i så står det att man ska ha 255/70/17 på bilen men när jag köpte den så fick jag med sommar fälgar som är 255/45/18 det är ju bra tänkte jag men nu i dag när jag skull säta på hjulen så var det ju inte så bra en då ju... för när man svänger så tar det i nån stans det låter ju inte så bra... så jag undrar om man kan göra nåt å det ska jag köpa nya däck fram å sätta på men då undrar jag om det skulle funka med 225/45/18 eller ska jag ha 235/45/18 fram??? nån som är bra på det här tack på förhand mvh john Jigsaw | |
|
Ska man ha 18" på E39 är 235/40/18 bäst då dessa sitter som standard om du beställer 18" orginal. Har man bredare fälgar bak skulle 265/35/18 funka bra. Köper du nya däck fram kommer det bli olika höga däck fram/bak vilket kan se konstigt ut samt ev ge problem med ABS-givarna. 255/45/18 är dimensionen för E38 7-serie så vad jag skulle göra är att försöka sälja dessa på blocket/powerbörsen och sedan köpa nya/beg som är rätt dimension och passar din 540. Att det står i regbeviset 255/70/17 känns dock väldigt konstigt. Detta är ju hjul för en stor jeep. |
|
|
det tycker jag med att det är konstigt.. okej så det är 235/40/18 Å sen 265/35/18 då skulle det funka tack för svaret Jigsaw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.