|
|
|
|---|---|
|
320 Coupén är mitt blivande projekt och har stått under vintern. Behöver en ny bruksbil som ska ersätta den nuvarande, Golfen(får man andvända fula ord här på forumet?). Sökte efter en vettig E36 323/328 på nätet men råkade upptäcka att det finns E39:or som kostar under 70.ooo kr. Dessutom så ser de vettiga ut "på pappret": svensksålda, normalt miltal, få ägare, fullstämplad servicebok o.s.v... Är de verkligen ett bra val? Går det verkligen att hitta en vettig E39:a för de pengarna? De jag såg var av modellen 523 och 528... _____Vraum!_____ | |
|
Det går säkert, de första E39:orna är 10-11 år nu...Mycket bil för pengarna om du hittar ett välskött exemplar. /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Tidiga e39:or verkar vara mer eller mindre iskalla, även om dom är svensksålda osv. 523 -96, en tidigare ägare, svensksåld, full bok, multifunktionsratt, klima (och lite annat, men det viktigaste iaf) med drygt 20000 mil på mätaren. Annonspris 65000, slutpris 42000:- Så du ska helt klart kunna finna en riktigt vettig e39 för långt under 70000. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Är det miltalen eller var de sämmre kvalitet på de tidigare exen? Märkte inget på min 540 från 97. Mycket solid och bra bil. /Andy |
|
|
Inga problem att hitta en fin E39:a under 70tkr. Du får dock kliva över 10 dåliga på vägen. Det finns helt enkelt gott om gamla E39:or både import och sv.sålda. Därav ett lågt pris. I kombination med ganska höga drift och service kostnader för den som aldrig skruvar själv gör att priset hålls tillbaka trots en mycket potent bil. Jämför med Volvo. Där får du bara skrot för 70 tkr. Mvh J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.