|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Visst är det härligt att vara medelinkomsttagare, laglöst land... Är du "high roller" klarar du dig genom bekanta och är du "low life" så orkar ingen bry sig. Det är bara att betala för att hjulen ska snurra, bistert eller hur...? |
|
Paap Reeder |
Jack! Håller helt med dig. Det hela kommer sig av att om ngn kör förbi ngn annan så kommer jante i gång på fullt allvar. "Du ska inte tro ... o s v" och därför skriker alla med full hals om denna laglösa trafik och polisen gör stopptecken. MVH /// Paap R |
| Jag kör så fort jag vill i de fall det det bara riskerar min egen hälsa. | |
|
Kärt ämne, många skrönor (som vanligt...). Laservarnare funkar inte mot kameraskåp, dessa arbetar med radar. Laservarnare funkar inte speciellt bra inne i barnens nallebjörn, det är ett optiskt instrument som därmed vill ha optiskt kontakt i den riktning som signalen förväntas komma ifrån. Med riktigt känsliga detektorer kan man spåra en laser eller radarvarnare en bit ifrån bilen, men polisen brukar normalt inte dylika pga allt annat som kommer att störa ut och påverka denna. Laserstörare ger ju sig själv tillkänna i polisens mätare, sen släpper de inte iväg bilen förrän apparaten är urplockad osv. Det finns fortfarande människor som fullt och fast tror att de kan bromsa och eliminera mätningen när laservarnaren piper, liksom att de kan slå av laserstöraren och låtsas som ingenting när man blir stoppad. Störare är en av de prylar som verkligen kan reta många konstaplar och de ger knappast upp förrän den är konfiskerad. Tyvärr är andra brott som smärre bedrägeribrott osv så insnärjda i regelverk och allt som skall bevisas och påvisas innan man kan fälla någon, medan trafikbrott är väldigt solklara och lätta att "hantera", därmed kommer det sig att man så snabbt och enkelt kan verkställa "domen". Det finns ju liksom inte så mycket att käfta om eller hur, det vet vi ju alla som kört några år eller hur? Att sedan skriva lite macho på forum osv och relatera till allt man hört från kompisars bekanta osv är en annan femma. FP |
|
|
Snajdaren: Ett vanligt tankesätt. Försök förstå att när du tror att det bara är dig själv som drabbas så är det vi skattebetalare som betalar din vård, kanske som ett kolli för resten av livet. Har du nån aning vad dylik vård kan kosta per dygn, veckor och år? Kan du inte åtminstone fråga oss andra om du får köra och volta på egen hand osv? kanske lite tillspetsat men så är verkligheten tyvärr. FP |
|
| jag säger som jag har sagt förut ,funkar utmärkt med en laserstörare bara den är liten min är inte större en snusdosa löstagbar har blivit stoppad ett par gånger inga problem,fast ett system med fast montage de är vågat! | |
kicken |
jah! vad ska man säga? , det är bara att inse att det bästa är att följa trafikrytmen :-) ...och vilken tur att man växt ifrån allt vad tokkörning heter! kanske för att man kör mest hela dagarna och ser ibland dom stressade fast i en kontroll 5minuter senare , ...skönt att rulla vidare då .-) |
|
WAN: Störaren kan vara liten som en bakterie, har konstapeln sett i sin display att bilen inte går att låsa på (han vet hur det ser ut och vad det beror på) OCH vill/har tid/lust att söka fram den så gör han så. Se tidigare inlägg om regler om husransakan osv, det finns en anledning till att man format reglerna så.., inte för att en burk med enkel elektronik innebär nån fara för allmänheten osv. FP |
|
| folke: Jo men ska man tänka så så bör man stanna hemma efter kl 20 på kvällar/efter det blir mörkt, inte röka(jag fattar inte ens att det är lagligt med detta tänkande) etc etc ^^ | |
|
Inte alls, man gör givetvis vad man själv vill. Jag röker t.ex ibland. Bara man inte har den uppfattningen att man inte belastar andra med skadekostnaderna osv. FP |
|
| ja man ska vara halvtekniker kanske för att förstå detta! | |
| hur som helst de funkar bra med störaren i praktiken o de är ju de som är huvudsaken. | |
Paap Reeder |
WAN! ... en dag tar dom in din V12:a till sitt tekniska garage och pillrar isär den i molekyler ... och hittar dom störaren får du hem grejorna i påse. MVH /// Paap R |
kicken |
jodå så sant, det är liksom svårt att komma undan lagens långa arm :-) |
| Folke: Jo men du röker endå när du vill,bara det inte skadar andra människor :) Kostar endå pengar för samhället. Sätter en pungkula på att fler rökare där än trafikoffer. | |
|
he ja de trodde att pdc givarna var laserstörare,snacka om okunskap! Länk |
|
|
Snajdaren: Självklart dör jättemånga pga rökning, och det är inte bra. Men jag har aldrig sagt att jag inte belastar samhället med kostnader. Det var du som fällde det utlåtandet, kan vi vara överens? FP |
|
| deal | |
|
"Laservarnare funkar inte speciellt bra inne i barnens nallebjörn, det är ett optiskt instrument som därmed vill ha optiskt kontakt i den riktning som signalen förväntas komma ifrån." (folke) även konstgjorda björnar har ögon ----- vilka i detta fall råkar vara samma som laservarnarens "sensor". tänkte väl ente på deee? ;-) F |
|
|
Vilken kanongrej! Klart man kan ha stora björnen på instrumentbrädan med en kabel ut i rumpan osv. Kanske en lucka i nacken så man kan manövrera vid behov också. Och så lille Olle i baksätet eller i barnstolen, alltid väl till pass att ta över vid behov. Han får bo i bilen när man är på jobbet... En klart praktisk modell och mycket användbar, att ingen tänkt på det tidigare...) Bara nu inte sherifferna läser på forumet och antecknar.. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.