AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
679

Mätarställning på z3

Har kollat på bilarna på blocket och särskilt de kring 100-150kkr. Det verkar som många av dessa bilar har en mätarställning kring 11000mil. Är detta verkligen rimlig körsträcka? Känns som det är ganska billigt, eller är det normalt pris? Tycker bara det verkar skumt att alla bilar ligger nästan på 11000mil prick, känns som det är lätt att skruva till detta värde utan att man får det att verka skumt pga slitage mm...???

//M
bg
70
bgl
Z3 2.8 -99
Volvo 940 Turbo -98.
Hej mingves.

Jag håller med dig när det gäller miltalen!! Men billigt? kolla hur många av dessa bilar som blir sålda. Många av bilar inom 130-160' återkommer till försäljning utan att bli sålda. Tittar man på bilpriser.se så verkar dessa priser vara mer rätt än vad säljarna villa ha.

bgl

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Ok, kan hålla med om att vissa bilar ligger i fantasi priser och jag tror oftast man får den bil som man betalar för. Jag menar hur många skänker bort sina bilar egentligen. Det är kanske så att man får räkna med dessa priserna på just Z:orna....det är ju trots allt inte en "vanlig" bil som man använder för att köra ungar och familj i.

Vet inte tycker det är många som har synpunkter på priser och skruvade maskiner på Z:a. Vill ni ha en liten billigare bil så kan ni alltid köra på miata eller dylikt. Vill inte låta negativ men vill man just ha en BMW så kanske man fåt hosta upp lite mer pengar och betala för det man får.

//K

Bilen =)
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.