|
|
|
|---|---|
loftahammar |
Har kollat på min utrustningslista och där står det att jag har larm (nr 302) från fabrik monterat, men nu är det så här att förra ägaren har bytt instrument panelen, har nu ingen lysdiod men kabeln ligger under mittutblåset för den har ja sett, nu till mitt problem, jag får inte larmet att fungera, har sökt på forumet men inte hittat nått som hjälper mig, har även provat att låsa o öppna dörr/huv/baklucka men utan resultat. måste lysdioden finnas, vart ska man fel söka tex säkring lr någon trasig givare?? Måste verkligen få iordning på det här så finns det någon snäll BMW själ som kan hjälpa mig med det... Mvh Robban Länk |
|
Skall inte dioden sitta under backspegeln, eller det är kanske på senare modeller, E39 osv? Kan inte ditt larm i detalj tyvärr men jag skulle nog prova att sätta dit en lysdiod så man kan få lite status på larmet vid felsökning osv, annars famlar man ju i blindo. Tror knappast dock att dioden är nödvändig för funktion på larmet men man vet aldrig. Det finns gott om andra elektronikutrustningar, äldre stereo osv, som inte funkade riktigt när vissa indikatorlampor osv lade av. FP |
|
loftahammar |
Tror det finns på två ställen, ett i mittutblåset och en variant i backspegeln. ska nog som du säger sätta ditt en diod så att man ser hur den beter sig i olika lägen. det är ingen annan som vet?? Länk |
|
Det sitter ibland en solsensor i utblåset på en del bilar. Ser ut som en svart lysdiod isf. FP |
|
loftahammar |
Vet någon om man kan köpa en ny indikator, eller om det bara finns på begangnat marknaden?? Länk |
|
Lysdioden sitter alltid i utblåset på E34. Larmsystemet har gjorts om på E34 med tiden, troligen har du den nyare varianten som enbart kan larmas med fjärrnyckeln. Jag har skrivit en del om detta tidigre, prova att söka. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
loftahammar |
Ok, jo ja har sökt men det är ju så satans mycke o läsa och hinner ju blanda ihop allt, men larmas inte alla med fjärrnyckel?? det har suttit ett larm från fabrik men någon har tagit bort larm boxen och indikatorn i mittutblåset, men tänkte köpa en begnad larmbox o se om ja kan få ihop det.. Robban Länk |
loftahammar |
och så är det att ja letar efter en bild på enheten under baksätet men hittar inte det, har för mig att ja sett en sådan bild på forumet men vet inte vart.. Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.