|
|
|
|---|---|
|
SKULLE KOLLA NIVÅ I AUTOMATLÅDAN I DAG COH NÄR JAG ÖPPNADE DEN STORA 17 MM PLUGGEN OCH TOG BORT SÅ BARA FORSADE DET. SKA MAN LÅTA OLJA RINNA UT EFTERSOM DET ÄR FÖR MYCKET OLJA. BLEV SJÄLV RÄDD OCH STÄNGDE FORT SOM F-N. | |
|
Var oljan varm när du kolla nivån? Oljan ändrar nivå om den är kall eller varm. |
|
| Kontrollera nivån vid 30-50 graders temp. | |
|
Det är viktigt att man har motorn igång när man kollar nivån i automatlådan, hade du det? Och sen är det också så att man som tidigare skrivits att oljenivån skall kollas vid kall låda annars får du för lite olja i lådan. |
|
|
Oljan var kall bilen hade stått ett tag men jag hade inte motorn igång. Så man ska alltså ha kall olja och motorn igång coh det som då rinner ut är överbliven olja. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det rinner inte ur en massa olja om det är rätt nivå i lådan och att man kontrollar nivån på rätt sätt. Det sipprar ur lite försiktigt om det är rätt nivå i lådan och processes görs vid rätt temp 30-50C MAX och med rätt förberedelser. Nu skulle inte jag åka speciellt lång med din låda, med för lite olja i. ///MVH Hasso Länk |
|
Nu hann det inte rinna så mycket max en halv dl, satte tillbaka pluggen så fort jag såg att det kom så mycket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.