|
|
|
|---|---|
| Har beslutsångest M6 eller 997 turbo ska byta bil inom kort och kan inte bestämma mig .Vad tycker ni? | |
| Jag skulle välja Porschen, fast hellre 997 GT3 än 997 turbo. | |
| Hade den haft baksäte så hade jag inte tvekat men då ska det vara GT3-RS | |
| om du är i behov av baksäte så åker jo Porsche bort direkt, inget att tveka över. | |
| Dagens I-landsproblem hehe!!! Eftersom du har en M5 e60 så är den ju ungefär som en M6:a (vet att det är två olika bilar men nästan jämförbara) därför hade mitt val blivit Porschen. Lycka till med ditt bilval, du blir nog inte besviken vilken du än väljer till slut. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Beror ju helt på vad du är ute efter!? Annars är ju en Lexus 350Is från USA ganska najs!!! Polaren har en sån,förmodligen enda i Sverige ännu,och den går grymtbra och är så otroligt komfortabel!! MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
|
Två vackra, härliga bilar... välj vilken du vil, besviken kan du ju iallafall inte bli! |
|
|
M6 & 997 går 15 av på dussinet! Var lite skönt retro och leta fram en riktigt fin 850 CSI där har du en verkligt unik bil samtidigt som du kan njuta av extremt mycket soppapengar i handskfacket och vårda en liten unik bäbis:) Mvh Asken |
|
|
Om du nu är mainstream och står inför valet av de du nämner kan jag dela med mig av min egen åsikt efter att ha kört bägge fordonen. M6: 10 varv på bana och 35km runt i Stckholm. Tung och mäktig, en riktig GT-tourer, En stridsvagn för Autobahn kort sagt, lite för mycket TV-spel med all komplex elektronik för min egen smak. Utsökt fordon för mer alldagligt bruk även med baksätespassagerare. 9974S & 996Turbo samt GT2: Helt annat typ av fordon. Porsche ger en direktkänsla mellan ratt och förare som är oslagbar om förarkomforten inte sätts i huvudsätet. 997 har inte samma upplevd kvalitet när jag t ex kände lite på toleranser i knappar, spakar och knackade på paneler och plåtar jmf med 996. Enligt min uppfattning är den tid som läggs på att bygga 997 jmf med 996, trots alla dess kvaliteter inte direkt sammanhängande med prislappen. Så ta en ordentlig provtur i alla bilarna och vad du än väljer så lycka till! Mvh Asken |
|
|
Tjena Puman "a.k.a" pusch, Ja, jag ser att du har ett svårt beslut att fatta. Gissa vilken av dem jag hade valt!!? Barnen får du nog in i båda, visst Bmw´n är lite större men Porsche är Porsche... :-)) Lycka till i vilket val du än gör! Mvh // Ivan M#POWER |
|
|
Porschen är att föredra, den spelar i en helt annan klass än BMW. Porschen är en renodlad sportvagn, M5 är en sedan som går bra |
|
| för dem pengarna kan man väl även få en o annan ferra eller lambo | |
|
Spider: M5 är en sedan som går bra?? Det gällde väl M6 eller 997 turbo? Ja ja i vilket fall, håller jag med dig... Mvh Ive M#POWER |
|
|
ok Ive jag skrev lite snabbt men jag tycker inte att M6 hamnar i sportbilsfacket heller, det är också en långfärds gt |
|
|
Men hur kul är en Porsche då det är ju också "mainstream" i dagsläget knappast något man får woow feeling av eller??? Efter att ha sett massa filmer på Z06:an och vad den gör med bilar som kostar mycket mer så skänker det ju än mer njutning tycker jag sen så om knapparna är hälften så sköna att trycka på det gör väl inte så mycket på en "rolighetsbil" (söndagsbil) Länk Länk Länk Mvh Danne |
|
|
Köp en gt2:a och var glad istället. Du har visserligen förlorat det mesta av komforten men känslan i att köra en gt2:a är oslagbar. Vad gäller m6 eller 997turbo så är det två helt olika bilar, behöver du baksäte så är det m6:an som gäller... Keep up the good work! |
|
Conan999 |
Ferrari skulle i alla fall bli mitt val.... Conan999 |
|
Jag skulle köpa M6:an, mest för att jag tycker det är en av världens vackraste bilar, men även för att den känns som mer användbar på något sätt. Missförstå mig rätt, Porsche är alltid Porsche, men M6:an är enligt min mening en av de BMW bilar som de verkligen har lyckats med designmässigt, precis som M635CSI. De är båda "dröm"bilar om man har min plånbok dock, och jag hoppas jag får möjligheten att stå inför samma typ av val en dag :-) |
|
|
Angenämt problem:) Ingen av bilarna är dåliga, möjligen olika bra på olika saker...och det är bara du som vet vad du vill ha;). Men ett crazy förslag är vara ute i lite mer god tid så du inte behöver ha så bråttom med kidsen i baksätet :-):-):-) och då kan du köra runt dem med en billigare bil och sedan tjackar du en bil avsedd för tidiga söndagsmornar, en bil som gör att du glömmer av vardagen, en bil som är för stötig, för högljud för frugan, en bil vars motorsång sitter kvar i bröstet även när nyckeln ligger i fickan... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.