|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag köpte mig en 730 1991 med m30. När bilen går på tomgång i ca 10minuter börjar temperaturen att stiga, dock aldrig till rött, så fort man börjar köra så återgår den till normal nivå. Mätaren rör sig inte annars, utan allting verkar ok, inen olja i kylaren och inget vatten i oljan, den ryker inte heller. Vad kan detta beror på? Dålig vattenpump? MVH Wladimir | |
|
Det är med 99% din fläktkoppling som börjar blir sliten och inte går in med fullkraft när kylningen är otillräcklig. Köp sjäva visko-delen och byt på 10 minuter. Motornord har bl.a. fläktkopplingar till ok priser. |
|
|
Kolla även om du har tillräcklig kylarvatten,har du ok värme i bilen? MVH.MICKI Länk |
|
|
tack för alla svar...det finns bra värme i bilen, ska kolla glykolen nu... Wladimir |
|
|
HEj igen..hur skulle bilen bete sig om vattenpumpen var dålig? MVH Wladimir |
|
|
Om vattenpumpen blir dålig kommer den antingen att börja tjuta = högfrekvent kvitter, eller så börjar det droppa från den (händer när lagret runt pumpens utgående axel börjar glappa) eller så om skrovhjulet spricker, så märker du inget alls förrän den gått av helt och då har du ingen cirkulation alls, vilket medför att bilen börjar koka inom 1-2 minuter. |
|
|
jag har fyllt på glykol och det verkar som att problemet har försvunnit. Får se hur det går...men tack för alla hjälp!!! MVH Wladimir |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.