|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 318 Touring E36 -97. I den sitter idag en orginal BMW Reverse RDS, tillverkad av blaupunkt. Det är inga problem att få ut enheten, funkar utmärkt med U-bågar tillhörande en Blaupunkt-CD jag har i en annan bil. Men när jag väl fått ut stereon går det inte att få loss kablarna från stereon. Det är inga vanliga ISO-kontakter utan en stor klump med sladdar. Det finns en märkning på stereon att man ska stoppa in en mejsel i kanten mot plasten där kablarna går in. Dte går alldeles utmärt att bända med en mejsel där, då glider plast-klumpen isår något, men den slitter fortfarande stenhårt fast i stereon. Jag vill inte kapa kablarna, det borde ju finnas en converter från denna orginal-sladd till ISO-standard...? Hur ska jag göra? /Jonas | |
|
nån måste väl kunna hjälpa mej...? vore ytterst tacksam, kassettband är ju rätt tråkigt :/ /Jonas |
|
|
Du får bända lite till. Den kommer att lossna tillslut. Och JA, det finns adaptrar till detta. *BAWORAK* |
|
|
SvanteE: Har du nåt tips om hur man ska bända...? Jag tog verkligen i allt vad jag hade med finger-kraft, om jag tar en mejsel till hjälp, vart ska jag bända? /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.