AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.040

BMW M5 00:a

Jag är lite sugen på en sådan bil men jag vet inte.
De som oroar mej är de att jag läste om den och de värka som om de är
mycke som kan krångla på en sådan bil.

Så är de någon som har haft eller har en sådan bil. kan ni skriva lite om vad ni tycker om bilen

Mvh Micke
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
jag har en m5 e39 och jag har aldrig haft någon som helst problem hittils.jag vet att de kan strula mycket. men man måste veta vad man köper också. slå inte till på den första du provar.prova flera så du kan gämföra, lyssna på oljud om du misstänker nått, alltså alla bilar har problem, och m5:or har inte mera än andra bilar.lycka till
CR
61
CRHH
BMW M5 2002
Det är en underbar kärra men man måste självklart som vid alla begbilköp kolla upp den noga före köpet. Jag gjorde ett M-test.
Jag är störtnöjd efter att nu ha haft den i 3,5 år. Det enda "bekymret" är att den drar rätt mycket olja men eftersom den är så fantastiskt kul att köra är det OK för mig!
Lycka till med kommande bilköp!
Ricke
Tack ska ni ha för de, känns lite bättre nu.
vad ligger era 5:or på i bränsleförbrukning?

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej
Var inte främmande för att köpa en m5a. Tag bara god tid på dig, använd sökfunktionen ovanför "sök inlägg" skriv t ex "M5 AND E39" så kommer massa inlägg upp. Om du skummar igenom dom så blir du säkert inbillningssjuk efter redan hälften. Det beror ju på att folk postar här oftast när dom har fel på bilen inte när den fungerar bra.
Kosta även på dig ett rejält test på en märkesverkstad när du väl hittat en bil som passar dig. Som regel har jag upptäckt att de billigaste bilarna på blocket och bytbil ofta har stora reparationsbehov. Det beror ju ofta på att ägaren itne har haft råd att driva bilen som helhet och undersöker du itne bilen noga kostar det ju flis för dig istället.
En enkel regel med M5 är, gasa inte fullt förräns motorn gått minst en kvart= relativt genomvarm samt kliv först av kopplingen sedan gasa, annars rasar kopplignen pga det stora vridet.
Regel 2 är serva bilen med jämna mellanrum och snåla itne på underhåll det förlorar man på i längden.
Lycka till"
Asken
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Trivs kanon i vår M5 också, enda nackdelen är som CRHH skriver att den dricker lite olja.

Bytt termostat, båda lmm samt två ABS-givare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.