|
|
|
|---|---|
|
Har flera intressanta z3 coupeér nere i tyskland, dock undrar jag vad försäkringen kostar för exempelvis en 2,8 liters. Givetvis förstår jag att det skriftar beroende på ägare, premie, mil etc... men på ett ungefär!? Är det mkt dyrare att försäkra en tysksåld än en svensksåld bil, när det gäller en zäta coupe? | |
|
www.trygghansa.se www.lansforsakringar.se www.folksam.se Sen finns det en rad andra bolag som erbjuder premieberäkning via nätet. Då får du mer relevant info om just Din premie än om du frågar olika personer med olika förutsättningar. |
|
|
Det diffar mellan olika bolag. Trygg Hansa har jag för mig skulle ha ca 10% extra för en privatimport medan SalusAnsvar som sedan valde inte gör någon skillnad mellan import och svensksåld. Det var i juli som jag ringde runt och kollade. |
|
|
Låter bra, har nämligen salusansvar idag... |
|
| De flesta bolagen tar bort import-tillägget när bilen har varit i Sverige 5-6 år, men en bil som kommer direkt från Tyskland kan ibland få 100% påslag! | |
|
Hej, när jag har kollat priser så verkar det för mig vara mest lönande att anlita länsförsäkringar. Men om bilen är yngre än 9år så krävde dom att jag skulle ha villaförsäkringen hos dom annar så tog dom bara trafikförsäkring. En 2.8 -97 skulle kosta mig ca: 6200:-/år inkl. viltolyck./hyrbil. utan ca:500:- lägre pris. Antal mil -1000. bgl |
|
| Du kan inte komma och fråga vad det kostar att försäkra en bil. Det är ju helt beroende på hur gammal du är och var du bor. Varför fråga oss när det är jävligt mycket enklare att fråga ett försäkringsbolag så du får ett mer exakt förslag? Det är ju bara att uppge ett regnummer på en likadan bil o sen fråga vad det skulle kosta dig om du ägde den. | |
| Salus ansvar och länsförsäkringar gör ingen premieskillnad på importbilar jämfört med svensksålda. | |
|
Highway star; Grejen var sådan att när jag igår frågade er här på forumet var det lördag kväll -inget försäkringsbolag hade öppet. Givetvis kan man göra en egen beräkning på nätet men då krävs registreringsnummer vilket jag inte har då bilen är tysksåld... Det är naturligtvis olika pris beroende på ålder etcetera, jag ville bara veta på ett ungefär men främst om försäkringsbolagen gjorde någon skillnad på svensksålda respektive tysksålda bilar -vilket jag nu har fått svar på... =P Tack! |
|
|
Killen vill ha snabba raka svar! Det gillar jag.. =) Jag är precis likadan.. Håll dig till imorn och ring killarna på insplanet. Då slipper du jobba på´t själv. =) "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.