|
|
|
|---|---|
|
Skulle plocka ut m3an idag. Gick inget vidare. I sommras råkade jag bada med min larmdosa så den har inte fungerat sedan dess. Men det har aldrig vart något problem då bilen inte vart larmad sen det tillfället. Men efter vintern så var batteriet nu helt urdraget. vi körde med startkablar men då man vrider om nyckeln så händer absolut inget med startmotorn. Knäpper nog inte ens vad jag hörde. Grejjen är den att larmet är aktiverat efter att strömmen brutits. Så min tanke är, har larmet satt i startspärren? Kan jag komma runt det? Ska försöka fixa en ny dosa till larmet. Plockade bort boxen och på den står lite siffror. Tar med den och ser o mdet är till någon hjälp.... suck.... hade sån lust när det var så fint väder :) | |
|
Har ett tips:) Se till att där är ström i batteriet och lås därefter förardörren med nyckeln. Håll den i det läget i några sekunder, testa även samma procedur när du låser upp bilen. Nu skall bilen starta. Var med om att en annan 3-serie inte gick igång efter batteri strul och då funkade denna proceduren. Ut och testa:) MVH Alexander |
|
|
Tack för tipset, dock fungerade det inte för mig :( Konstigt nog verkade inte nödbrytar funktionen på larmet heller fungera :( Jag kom in i programeringsläge ett par gånger, väntade rätt antal blink och vred av men så fort jag vred på igen går larmet. Bilen står i en väns garage men den börjar tråna efter vår solen ute i det fria. Och jag blir så trött... |
|
| prova att lägga av en pol från batteriet en timme eller så. en kompis alfa vart likadan efter att batteriet laddat ur, och det funkade för honom.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.