AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
628

Ballansering av hjul

Ja
15
Jacksson
523i Touring -00
Hej alla,

Som många andra har jag problem med vibrationer (skak) vid 100-130 knyck. Jag har läst allt på forumet (tror jag) om vibrationer i E39. Jag tänker börja med att kolla hjulen. Sen följer kanske allt det andra, bussningar etc.

Alla pratar om att man skall passa sig för dåliga däckfirmor.
Får jag ett tips om någon som verkligen kan balansering i Stockholm??

Tack på förhand, ha en skön lördagskväll.

/Jacksson
Transocean
Den bästa superbalanseringen hjälper lite om du har kast i fälgarna, åk till vilken som helst gummigubbe å be honom att kontrollera dina hjul, du ser det själv om fälgen har kast när den snurrar i balanseringsmaskinen. Har du skeva fälgar kan dom riktas eller så får du köpa nytt helt enkelt.

Juha
Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Jag lämnade mina hjul till Vanadis gummi och det blev bra.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Mitt personliga tips är Bil&Motorteknik i Huddinge. 087110687. Den kompetens i helhet inkl balansering Doktor Perre tillhandahåller har jag iaf inte funnit dess like till.
Läser man allt på forumet om vibrationer har bilen rabies, böldpest och rasad vankel efter hälften av alla lästa postningar pga alla postar ju när dom har problem:)
Mvh
Asken
Ja
15
Jacksson
523i Touring -00
Tack, för tips Asken och andra.

Nej min fina 523:a har inte rabies. Bara en lätt höstsnuva som nu skall
botas. Jag är mycket optimistisk. Alla problembeskrivningar i forumet tyder
på perfektionism bland oss BMW ägare.

Tror jag,
Mvh
Jacksson
ST
1
STORmogulen
523iA Touring -99
Hej! Köpte min bil nu i januari och hade lite vibrationer i vissa hastigheter. Men dessa försvann helt nu när sommardäcken åkte på, BMWalu.fälg med Michelindäck på. Man var ju lite nervös innan bytet efter att ha läst alla inlägg om slitna bussningar och bakvagnsrenoveringar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.