|
|
|
|---|---|
|
Jag letar efter en metallicsvart motorhuv. Hela partiet mellan vänster framdäck och förardörren, dvs hela partiet inklusive gälar. Jag letar på bildelsbasen men vet inte vad jag ska söka efter. Hur pass bra är delarna därifrån? Med min ekonomi försöker jag komma undan så snyggt och billigt som möjligt. Vill inte ta det på försäkringen då bonusen kommer gå bort och jag kommer betala mer än det dubbla jämfört med nu... Om någon undrar vad som hände så körde en moped lätt in i mig från sidan, och lyckades hoppa på sin moped och köra iväg innan jag fattat vad som hänt. Extremt tacksam för hjälp... | |
| Eller hur tycker ni att jag ska göra? Lämna till en mekaniker och låta den fixa allt själv? | |
|
Frågan är ju om du är i behov av en helförsäkring alls då? Det blir ju mer jobb så som du tänker.. men och andra sidan kan du spara en hel del oxå. Det är ju ett smart argument nog. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
Jag har helförsäkring men detta är en så pass liten skada att jag inte vill ta det på försäkringen. Lämnar jag in det till en mekaniker så fixar dem ju allt perfekt, plus att det är mycket billigare så. Hade det varit en större skada hade jag självklart tagit det på försäkringen... |
|
|
Vad har du i självrisk då? Känns som att köpa en huv och skärmen eller vad man nu skall kalla den biten går lös på mer än självrisken. Det finns även möjlighet att få ersättning eftersom det var en smitare, kolla med ditt försäkringsbolag. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Saken är att jag har inga bevis på att det var en smitare. Och det ser verkligen inte ut som en moped har kört in i mig utan det ser ut som jag kommit sidleds in i en stolpe eftersom hela sidan är inbucklad från gälarna och ner. Mopedens framdäck måste ha fortsatt längre upp. Samt att huven blev smått inbucklad. Självrisken ligger på 3000. Men använder jag det ryker bonusen som sagt och den vill jag inte bli av med då försäkringen kommer kosta en hel del framöver i ett par år... Vill inte blanda in försäkringen i detta lilla. |
|
|
"Jag letar efter en metallicsvart motorhuv. Hela partiet mellan vänster framdäck och förardörren, dvs hela partiet inklusive gälar." Det låter inte särskilt litet om du känner att du måste byta allt det.. |
|
| Det finns gott om Z3 på skrotarna, kanske lite svårare om du letar en speciel färg, men en huv kostar inte så mycket att lacka om. | |
|
Skalon: Nu har vi det där med att underestimera kostnader för omlackering igen... Räkna med en ställkostnad på 1.500 hos en lackerare. Därutöver för att lackera om huven vill de ha runt 2.000 - 2.500. Vilket sammantaget betyder att lackera om huven är dyrare än vad den kostade på demonteringen. Finns alltså massor att spara om man hittar en i samma färg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.