|
|
|
|---|---|
| Undrar om det går att ha 235/40-17 fram och 265/35 bak på en m3 -97. som inte är sänkt. På original fälgar 7.5" fram och 8.5" bak. | |
|
Hej ! 235/40-17 fram är ju garanterat inga problem iom att 93-94 har det org monterat och personligen så tror jag inte heller det lär vara några problem med 265 bak.. Mvh Jimmy |
|
| kollad på däck online nu, dom hade inga 265/35 17 tums. Men 265/40 17 borde väl gå de me då! | |
| 265 or får plats, men kör du 40 profil så är det inte helt osannolikt att din antispinn lampa börjar blinka friskt pga den allt för stora skillnaden i rullomkrets | |
hampe m3 |
kommer se ut som en jeep bak |
| ALPINA B8: Antispinn fanns inte till M3 -1997 !! | |
|
Lycka till att hitta 265/35 17", jag har letat länge nu (då det är standard-dimension för Alpina's 3-serier)... Men annars borde det väl gå? Visserligen är ju mina fälgar 9" bak, men, tja.. |
|
| ja det kanske kommer se konstigt ut, kanske ska hålla sig till 245/40 som är original eller 255/40.. jaja... antispinn har inte bilen iaf... | |
| men 9" ...mina är 8.5" är ju ingen jätte stor skillnad direkt... borde gå.. vill ju ha breda bakhjul... | |
|
Men inte fasen kommer det "se" konstigt ut inte.. Det ser snarare tamt ut.. Samtliga E36 Alpina har ju 265/35 17" som standard och inte har folk anmärkt på att de ser ut som "jeepar" eller dylikt.. Nu kommer min få 255/40 till sommaren, efter det kommer antagligen alla 4 däck bytas till dimensionerna som Alpina rekommenderar.. Som sagt, 265/35 hittar du inte särskilt lätt på marknaden längre (och tidigare fanns endast Michelin Pilot Sport i den dimensionen, till ett pris av 5500:- / däck) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.