AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.956

Gul varningslampa med kugghjul och utropstecken lyser, vad kan vara fel?

Da
36
Davve_z
M3 E46 -02
Z4 e85 -03
Jag har ett problem med min smg eller problem kanske man inte ska säga men de är något fel på den!!

JO displayen som visar vilken växel som sitter i siffran blinkar hela tiden vilken växel ja har i spelar ingen roll.
sammt att när ja har växel i så när ja lyfter foten från bromsen så får ja upp ett varnings ljud (pling).........
och om ja varar ur bilen så kommer det upp en varningslampa upp som e gul o ser ut som ett kugghjul men ett utropstecken i....

men bilen funkar helt perfekt o inga problem att lägga i växlar etc...

någon som känner till problemet plz help me!!!!

tack
Kugghjulet indikerar på fel i smg-lådan. Vad felet är vet jag inte men det behöver inte vara något allvarligt men kan såklart vara även det. Åk till bmw som kan läsa av felkoden så får du reda på vad det är
M3
179
M3_Fabio
F430 -06
525iaT M -02
Kan vara huvkontakten som glappar, har själv haft det fenomenet. Läste av felkoden på bmw och den visade då att det var nåt med huvkontakten, stängde huven ordentligt och efter att jag startat om bilen två-tre gånger så slocknade lampan av sig själv.
Davve,

har problemet lösts för dig? Jag har nämligen precis samma problem, men det går inte att hitta några felkoder i minnet...

Mycket frustrerande!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.