AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.202

328 ojämntomgång vacumljud under insugningsrör

ra
2
racer77
BMW 328I -98
jag provade med startspray och under insugningsrören då jag sprutade så varvade motorn så det tyder det är något lägage under där ,det är svårt att se,måste montera bort insuget för att komma åt,någon som vet om det sitter nån vacum ventil eller någon anna grej där som ska kunna vara trasigt där eller är det bara slangar som går under röret,svårt att se. tack för tips

någon som varit med om liknande?
jag har exakt samma på min 328 96

vilken slang var det, eller vad var det för fel?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
har samma problem tror jag. dock märker jag inget när jag använde startgas. kanske sprutar på fel ställen? men själva vacum-ljudet är väll samma?

har en gissning på att nr 3 är kass. Länk

såhär låter min.
Länk

BMW ownz
tjena, ja det kan nog vara den... min reagerar inte heller på startgas.
den svarar på tomgasning men när man kör så känner man hur den markant blivit mer å mer trött tills igår (dag 3 med symptom) då den var riktigt slö typ som en avdankad 318 88 jag hade en gång i tiden...

idag 06:50 försenad till jobbet så kastar startmotorn in handuken också. först tuggade den i ca 3sek sp släppte jag av å skulle testa starta igen å då ville startis inte vara med längre, den varvade ut utan att slåtill å jag vet att jag haft samma bekymmer på några jänkestål men kan inte inte minnas hur jag löste det solonoiden känns nära till hans att skylle på.... får se
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
illa. de flesta problemen börjar ju nu till vintern när kylan kommer :S

jag har dock inga problem med trött motor. har lite vibrationer på 1100rpm och ibland högre varv oavsett gaspådrag. kanske någon kudde bara.

låter ditt vacum-ljud lika mycket som min? eller är de värre? för de verkar komma från samma ställe på både din och min. vill inte att de ska gå så pass långt för mig att den börjar tveka och bli slö...

läste någon tråd för ett tag sedan att det ska pysa sådär från m54 motorn. men alla har det inte.

BMW ownz
min andas liksom, om du kan förställa dig en stor öppen dump på en bil med skitlite ladd när den liksom släpper ut ljudet utan att det blir dendär snärten utan mer pustar ut lite....
det ljudet har jag både när man ökar varvet å påväg ner mot tomgång...

det jävliga är ju att jag kan inte säkert säga att det inte lät något innan den började slöa till sig men det låter ändå som att det är för mycket ljud för att det ska vara så.

min gick från att vid lördag middag kännas lite konstig vid jämn gas, sackar till lite lätt bara då å då tills i måndags kväll (40mil senare) vara skitseg.

ska lämna bort den på verkstad imorgon em så får vi se ifall det syns något på datorn eller om meken har några gissningar. killen ifråga håller bara på med bmw sen många år tillbaka å är jävligt duktig...
att min inte går e förmodligen pga vevaxelgivaren som är helt slut.

pys ljud ännu inte fixat...
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
okej. får hoppas att det är den som är felet för dig.
själv ska jag dra ur lite slangar och grejer för att lyssna om ljudet förändras för att försöka lokalisera pysandet. tycker att det inte ska vara så svårt att finna felet. men iofs är de enormt trångt just där.

BMW ownz
japp lycka till å posta om du finner felet
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
tackar! och självklart ska jag posta oavsett vad som händer :)

BMW ownz
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
glömde skriva att jag kommer troligtvis inte in i bilen föra måndag. min syster låste in nyckeln. men ska försöka ta mig in i den i helgen

BMW ownz
Ac
73
AckeOfSweden
328i Touring -96
Hur har det gått? min bil pyser också. Men den går bra.

** Köra bör man, Annars dör man**
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.