AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
774

Lambda igen...

Fr
70
Fritz
525iM -95
Hej,
Ok, testar en tredje gång.... BMW har kollat på bilen och inte hitta något fel. SBP visar höga avgaärden HC på 300, lambda 0,96 och de andra något förhöjda. De BMW kan se är att den ger felsignal på LMM och lambda. Lambdan är nu bytt tre gånger under 3 månade Biltema prylar. Nollade motorn igår och jag tyckte den gick finte en liten stund ocg lite senare ( ca: två mil) började den gå risigt dvs. lite slö och något pendlande tomgång. Vad är det som gör att den går in i nödläge????

Per aspera ad astra
Visa användare
219
elhe
e30 325i Cab -90
e91 320dAT -07
Biltema prylarna ;)
Fr
70
Fritz
525iM -95
Sant.....men att det är felpå två st inom lopet av en månad verkar osannorlikt...tror jag iaf.

Per aspera ad astra
Visa användare
219
elhe
e30 325i Cab -90
e91 320dAT -07
Alltid lurigt att hitta felet när det gäller hög HC. Jag hade nog försökt låna LMM och lambda av något, så du får testat med originalgrejer som du vet funkar.
Kolla även så den inte drar någon tjuvluft genom att spraya med startgas runt insuget. På min 520 93:a hade en gummislang under gasspjället spruckit, men det var svårt att se utan att skruva loss insugsbälgen. Har tyvärr inge bättre tips att ge, hoppas det hjälper något. Sök även på "HC helvetet" här på forumet.

Lycka till!
Fr
70
Fritz
525iM -95
Grejen är den att detta är tredje året i rad som detts upprepar sig. kontentan är att jag bytt lambdan varje gång och det har hjälpt, men inte denna...
Jag har även kört med startgas...samma visa, inget resultet. Kan dt vara fel på någon styrbox?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.