|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag snart tittat på allt som rullar!- men hittar inget som matcar min gamla -97 740i! Hopplöst, hittar hela tiden ngt som BARA stärker mina band till "det gamla skeppet". Har nu till slut fattat at det är total kärläk. Det sista jag har tittat på är 545´an -04 här på börsen,- MEN igen, avgasen ser ut som en vilken som helst 525´a!!! Kollade en Phaeton V12 i veckan, avgasen är odisk. bar maffig, men är det inte liiiite liiiiite för mycket Passat??? Ja ja, äventyret lär forts.! GrosseKraftwerk | |
| om det nu är som du säger, förstår jag inte varför du skall byta alls? | |
|
E38 B12 :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Du är ganska fixerad av det här med avgassystem, inte sant? Skattade ljudligt när du i en annan tråd menade att Volvo inte står i klass med BMW, Mercedes och Audi p.g.a deras utblås :) PS. S80 har numera inte dolda pipor i alla modeller, och 525 har inte samma pipor som 545 ;) |
|
| Om det är avgasrören du avser med "avgasen" förstår jag dig inte. På 740-e38 syns de ju inte ens........ | |
|
740D/750i av modell 1999-2001, gärna med exotisk utrustning typ Msportpaket eller Individualutrustning. Det tillverkas helt enkelt inte så många bilar idag som känns mycket bättre än den du har. Om inte annat köp dig en 850, 2x2 pipor. byt ut de mot ett riktigt sportsystem så har du blås och flås så det räcker för riktigt modesta pengar. Mvh Asken |
|
|
Sad_ant- du har rätt, det var egntligen min konklution oxå!- men jag menar, det är konstigt at man inte fattar det före man skall sälja kärran! Freddesix; JA!- jag är "lite" fixerad av avgas!- men det är som det är- vi har alla våran "lilla grej"- avgas är min! Ok, förstår dig m S80, men det jag menar, det blir ALDRIG så maffigt m en S80 som nämda "Tyskar", samt at det är inte så enkelt att se skillnad på 525 kontra 545 bakifrån! E38´an har dolda pipor Kane, MEN det är möjligt UTAN stora grepp att förändra på! (vad är heftigt med att se en liten pipa på en S80? Bra förslag Asken , men det skall vara en sedan! VIKTOR ; tror du har den stora lösningen! I B12 får jag "dubbelt" så mycket krafter, samt precis lika vackert att skåda!- Undrar, finns det spc. bra utbud här hemma?- måste nog till bilens "hemland"!? Drömmen vore om jag hittade et praktex typ -00 / 01 m runt 10000 på mätarn! Annars, tack för kommentarer till det "stora problemet"! GrosseKraftwerk |
|
|
PS! Som blivande 52 åring i år är det en njutning att få vara en "liten biltokig grabb"- OCH få sitta o chatta med andra som är lika "idiot" på temat! Hoppas intresset inte är mindre när man sitter på "hemmet" och berettar för syster om en E38 som man hade för många år sedan. GrosseKraftwerk |
|
|
Joelmartin: Varje man som har tillgång och använder det lilla barnet aktivt kör såklart en bil med stil!:) Alpina har något speciellt det kan jag intyga om nån.... Varför en sedan? Är du VD för ett taxiföretag eller?:) Det rätta och enda sättet att hitta en fräsch alpina är att ge sig en semester i tyskland och att i förväg att skådat www.autoscout.de såklart, undvik de billigaste vraken. www.bmw.de är = säkrast alternativt www.alpina.de under gebrauchtwagenbörse Nu kommer din fru att sända mig en brevbomb för att jag sänt dig länkar som får dig att bosätta dig framför datorn hela dan:) Mvh Asken PS Idiot är fel uttryck, hobbynjutare med smak för finmekaniska autobahnlok från bayern är rätt uttryck. |
|
|
Ha ha Asken! Ja,- tyvärr är det med sedan oxå en "fix idé"- men du vet.........Tror det är från min barndom, jag är norsk, gift m Margareta, bott i Sthlm o Österg.land sedan -99. Låg på motorvägen i Norge flera år sedan i ca 110, ser en bil närma sig i backspegeln, sen "dundrar den förbi i vänsterfilen som et LOK, det är Norges största skeppsredare i sin svarta Bentley Turbo R m svarta rutor, fy f.. va häftigt! Aprops min fru,- hon har en SAAB 95 Combi Aero m aut. men är sååå sugen på en "sportbil", du vet kvinnor, en sportbil,- inget annat, inte vilken typ fabrikation e. dyl. men hon har 3 små pudlar (tar inte mycket plats)men praktisk m en combi, hundar + 1- 10! resväskor. Nu har jag faktiskt kommit en bit på väg m "tanten"- combination sporty/ praktisk - en BMW Z3 (M) Coupé! Bra beg. pris på dom! Annars ; IDIOT var alldeles fel!!! GrosseKraftwerk |
|
|
PS! Toppen, dina länkar är redan sparat under favoriter! (på min jobbdator!!!)- jag kommer nu givetvis att "jobba" MYCKET ÖVER! GrosseKraftwerk |
|
|
OK Asken, Blocket har 0 B12, Alpina.de har 2- KUL!!! GrosseKraftwerk |
|
|
Detta är den enda som är 4 sale i Sverige för tillfället, den ser väldigt fin ut i skicket och har en udda navi-lösning. Priset är bra och han har försökt kränga den i 2 år nu :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Länk MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Tack viktor! joel GrosseKraftwerk |
|
|
Viktor,- tycker den ser fin ut, men har gått "ngra" mil........... Alpina.de har en fin, 13000 mil, 33´EURO, mkt pengar! joel GrosseKraftwerk |
|
|
6.0an på alpina.de är såld sedan länge och säljaren köpte sig en B7!! Istället.... Mvh Asken Som hade köpt 6.0an om det vart tillgänglig, blev en D10 istället.... |
|
|
Några bilar med schyssta pipor bak :) Holden Concept Länk Jaguar Concept c-xf Länk och Volvo xc60 (mot min religion att erkänna men jag tycker den är snygg :)Länk |
|
|
Har du hittat en nån bil än joelmartin ?? Phaeton har ju riktigt schyssta pipor bak ! Får en kommentar om dom varje dag hehe .. Och svar nej , de är inte för mkt passat ! Riktigt maffig bil ju .. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.