AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.401

Hur många extra hästar kan man få genom att byta till sportavgassystem?

ga
14
gamle ole
320iL årsmod 98 e36
Ska köpa nytt avg.system på min 320 mod 98,e46,fr kat å ut. Undrar på olika system(lösningar) att göra detta(Simons,Feritta eller annat..,å priser å försäljare). Har nu ett hembygge kat å ut(4tum på slutet) som igår gjorde att ja måste till bilprovningen en gång till. Vill naturligtvis att det ska höras att man kör tysk sexa, samtidigt som det ska klara besiktningen. Hur mkt gör olika system i xtra hästkrafter?

inte mycket alls i en sugmotor... avgassystemet brukar sällan vara begränsaren och om det är så är det ju mest kattarna
ga
14
gamle ole
320iL årsmod 98 e36
Alltså ingen större att lägga några större summor på ett system,för prestandans skull alltså??

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
inte får att få några extra hästar men däremot kan du lägga de extra slantarna på ett system som inte tar effekt från bilen, har vart med om det och hört folk som tappar tom något pga av sportsystem. Kör på Eisenmann har bara hört goda saker om de
ja men det är för att dessa personer inte mappar sina bilar efter bytet.

///Bimmarkomanen
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Bimmer330ci , kan mycket väll va så, men jag hade för mig att på något modernare bilar så ställer ECU om sig själv efter ett byte at Avgassystem/Sportfilter
Jasså?? det var nåt nytt för mig iaf..har väldigt svårt att tänka mig att ecu anpassar sig självt men aja vad vet jag.

///Bimmarkomanen
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Delvis kan ECU´n ställa om sig.

Beror på vilken bil och vilken lambda som bilen har. Smalbandslambda bilar anpassar sig sällan, medan bilar med bredbandslambda ofta är bättre på att optimera sig själva.

//amullo
---
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Köhlers system ger 8 hp på en S50b32...
Det är 2,5 %... Rent teoretiskt knappt 4 hp på en 320...
Kan nog ligga ngt i det...

Mvh. B

"What we're dealing with here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.