AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.318

köpa importerad m5?

Sida 2 av 2
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
audidriver:

Hittar jag en M5 '95 som är till salu och som inte är "skum" så kan jag PM:a dig eller dra iväg ett mail till dig.

Kanske blev fel när jag skrev. Menade i vilket fall INTE att man ska strunta i en direktimportad bil, behöver inte vara några som helst fel med en sån. Det skumma är att det är den prisklassen.

Personligen föredrar jag att hämta bilarna själv. Har alltid gjort det och kommer alltid att göra det. Kan språket och vet hur hela import-processen går till så det är inga problem. Får hjälpa vänner som föredrar att få hjälp av en nära bekant ett företag. Det är upp till var och en vad man tycker på den punkten.

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Hittade 2 äldre annonser ang. den daytonaviolett M5:

Här är den i Österrike och kostar EUR 15.900.- den 15 september 2005. Motorn renoverad för 6000 mil sedan (står det i den tyska annonsen). Alltså ingen ny motor, som det står i den svenska annonsen. Minns att den österrikiska bilhandlaren inte berättade det riktiga chassinumret eftersom jag stämde av med listan. Var fel bil då, var lätt att se.

Länk

Annons från den 3dec 2005, men då rejält prissänkt till EUR 10.900.-
Fortfarande Dreamcars som hade den då.

Länk

Om jag har ork och tid ska jag höra med Vägverket på måndag om den bilen finns i Sverige.

Hoppas att länkarna fungerar!

//Schnitzer

Visa användare
64
struggling
tds 525 -93
M5 Touring -92
måste säga ett stort tack till SCHNITZER tack för all hjälp de har varit väldigt intressant läsning.. man svårt o lista ut vad allt går ut på me den bilen...
mailade allafall till den killen men han har inte svarat..

har en annan me som ja håller på o kolla på...

men som du sa om du hittar någon får du väldigt gärna skicka ett pm

tack tack
mvh jompa
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Har nu pratat med Klaus Reich och han sa att bilen fortfarande är till salu i Tyskland, så bilen i den svenska annonsen är ett "fake".

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Fick svar av vägverket och den bilen existerar inte i Sverige.

//Schnitzer

Visa användare
64
struggling
tds 525 -93
M5 Touring -92
tack tack för hjäpen... skummt de där..

struggling
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.