|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
har länge varit intresserad o köpa m5 har nu tittat på rätt många.. o ju mera man läser om dem ju mer rädd blir man för de som e importerade.. e de bara inbildning... hur stor prisskildnad kan de vara på en som gått 15000 o en som gått 25-30000?? va får ni ut av den här annonsen?? skulle ni våga??? Länk mvh struggling | |
|
Direktimporterad för att säljas vidare. Låter inte så bra. Någon ska tjäna pengar på denna bil. Kontrollera prisbilden i Tyskland för att se om det redan är lurt där. Och fånigt tillägg med tanke på att den är direktimporterad: Betydligt finare än alla "skruvade oljesöls ras" som finns här hemma i Sverige. Mvh Mikael |
|
|
Det viktigaste är att kolla skicket på bilen och försöka luska rätt på historiken genom att - dubbelkolla stämplarna i serviceboken, ringa och pratat med tidigare ägare (står i Briefet vid importbil), begära ett utdrag av garantireparationer från BMW (ca 200:-). En välskött M5 -95 med ca 15000 mil bör kosta en bra bit över 100000:-. Satsa på en lågmilad bil, jag skulle aldrig våga köpa en M5 med över 25000 mil. Det är skillnad på import och import. Exempelvis skulle jag med fördel köpa importbil från privatperson som importerat för eget bruk och ägt bilen i flera år. Aldrig köpa bil från skummisar eller firmor som har bilar som kom till Sverige för "några veckor sedan". Du förstår poängen... |
|
| Stämmer allt i annonsen med motorbytet osv så är det ju riktigt bra pris.. | |
|
Jag skulle våga! Hade jag haft möjlighet att provköra den hade jag gjort det! En fråga bara, är den reggad, klar och bes i sverige?? Jag håller på sätt å vis inte alls med Weiss vad det gäller mil.. Menar du att en 3,8 är slut efter bara 20 000 mil?? En M5:a som är körd på bana bör ju ta slut väldigt väldigt mycke fortare än en gubb-landsvägs körd... Hittar man en garanterat snällt körd 25k milare kan man säkerligen köra 25 tusen till utan större bekymmer. Sen kan man ju fundera varför alla M5:a e34 mätare stannar innan 25 000mil. Beror det på att bilarna är helt slut eller beror det på mätarfiffel? Jag tror definitivt på det senare... Mitt tips av erfarenhet är att hellre köpa en långmilad bmw me säkra mil än en med lite mil som är osäkert. Och bli inte lurad av "Kontrollerad mätarställning av BMW".. Hoppas du hittar en fin M5! Inget går upp emot ljudet av en M bil som går jämt å fint... mm... |
|
| En M5a kan var slut i motorn efter 5000 mil eller fortfarande perfekt efter 27000 mil. De okunniga köper bilar med få mil på mätaren som prio 1 istället för de i bra skick. | |
|
Hur ska man veta att en lågmilad M5 har säkra mil när man inte kan kolla det på den här modellen. Eller är det någon som kan det? Det är ju för enkelt att fiffla med detta tycker jag. Oftast beror det på hur mycket man är villigt att betala. Vill man inte betala mer än EUR 6000.- och är intresserad av en M5 E34, varesig det är en 3,6 eller 3,8 med 15.000 mil på mätaren så kan man nästan direkt räkna med att bli lurad på körsträckan. Svårt att hitta seriösa exemplar idag. Går man över EUR 10.000.- och köper av någon som vet hur man sköter en sån bil och som kan visa mycket dokumentation och servicebok med stämplar (gärna från BMW) så är chanserna större att inte bli lurad. Köper man en M5 E34 för 50-60.000 kr så tycker jag inte att man kan börja klaga, varken över skicket eller ifrågasätta mätarställningen. Som man bäddar får man ligga! Många 15.000-milare har egentligen gått 30.000+ mil. Skulle inte vara rädd för att köpa en M5 som har gått 20.000+ mil, de håller OM den har fått den skötsel och service som den kräver. Tyvärr snålas det en hel del med detta, vilket gör många exemplar helt ointressanta, i alla fall ur ren entusiastsynpunkt. //Schnitzer |
|
|
Ang. bilen i annosen så pratade jag med Reich-Automobile för max ett par veckor sen och då var inte bilen såld. Kan vara någon som har använt bilderna eftersom den är skumt billig i jämförelse vad Reich själva vill ha ut för den (EUR 10.900.-) Man kan ju fråga sig varför han inte har tagit ner den tyska annonsen?? Länk Om det mot förmodan skulle vara bilen i båda annonserna så kan jag direkt säga att träet är eftermonterat. Har kollat listan på bilen och den är hyfsat tidig, vilket man för övrigt kan se på EZ-månaden. Tycker att den här bilen är skum. Dessutom fel kontrastlackering. Är importerad från Österrike till Tyskland, och ev. nu till Sverige? Får någon tag på reg.nummer så PM:a mig gärna. Vore bra att veta om det verkligen är den här bilen som finns eller om hela annonsen är ett dålig skämt. //Schnitzer |
|
|
Motorbytet och milen stämmer inte ihop med den tyska bilen. Kollade nu i mina papper att jag pratade med Reich-Automobile den 11 mars, då han berättade chassinumret för mig. Om då den här bilen ska vara, som det står i annonsen "Importerad från Tyskland feb/mars i år" tycker jag låter väldigt konstigt. Har haft kontakt med den här bilhandlaren om andra M5 1995 Limos som de har sålt och han hade sagt till om bilen var såld, vilket han inte gjorde. Resten kan ni klura ut själva! //Schnitzer |
|
|
Varför är det så farligt med en nyimporterad bil? Så länge bilen är välvårdad och importören seriös så har jag inga som helst problem med att han tjänar några kronor på att ha letat upp en fin bil och tagit hem den till mig och genomfört hela registrerings proceduren. Tror ni inte att det finns de som letar upp seriösa och fina bilar som man sedan tar hem, äger en 2-3 månader (t.ex. över sommaren) och sedan säljer vidare bilen. Inte i syfte att tjäna pengar, utan för att det är kul med bilar. |
|
|
När något verkar för bra föra att vara sant, är det tyvärr också OFTAST det. Registreringsnumret på bilderna är i alla fall inte svenskt. Telefonnummer saknas? "Bildiagnos utan vesäntliga fel (endast märken, smårepor, ngt stenskott och dörruppslag)." OK! "Betydligt finare än alla "skruvade oljesöls ras" som finns här hemma i Sverige." Seriöst? Förmodligen är vår "Jonas" bekant med personer med artistnamn som Oskar, Anton, Gabriel m.fl. Har troligen fler annonser ute (samma stavningsproblem) Länk Här kan man läsa mera... Länk |
|
|
Tycker det är lite lustigt att många anser ett motorbyte vara positivt, jag tycker tvärtom. Oftast har man ju då ingen som helst anning hur motorn i fråga varit servad utan får gå på det säljaren säger , milantalet kan oxå vara lite si-o-så med (dock inte om motorn bytts av BMW eller annan kompetent verkstad till fabriksrenoverad enhet, men då kostar ca 15000 Euro)...En bil med original motor samt välfylld servicebok är helt klart att föredra, jag menar en välskött bil brukar hålla ihop tills pensionsdags allt-som-oftast. |
|
|
Måste bara säga STORT tack till Schnitzer för att du har koll på sånt här! Jag ligger och scannar av de flesta annonser på E36 M3 och E34 M5 inför ett köp (vad det blir spelar ingen roll bara jag hittar den rätta bilen) och var nästan lite sugen på att kontakta säljaren och den informationen du har hade jag ju aldrig kunnat få tag på. Nu tyckte jag iofs att den lät för bra för att vara sann så jag hade nog varit väldigt skeptisk i alla fall, men men... Man vet aldrig. Vissa är slipade och visar papper som jag skulle ha svårt att se om de är falska eller ej... Nu vet vi ju inte om bilen ÄR skum, men det låter billigt för en fin 95:a |
|
|
Mugge: Inte nödvändigtvis farligt. men eftersom priserna i Tyskland och Sverige konvergerat så måsta man ställa sig frågan; hur kan importören tjäna pengar på importen då försäljningspriset ska täcka inköpspris + importkostnad + vinst. Dock vet jag inget om bilen ifråga, eller ens prisbilden för modellen, ville bara påpeka detta iom att Struggling är helt ny på forumet. Mvh Mikael |
|
|
Vad tycker ni om denna M5-95 på Kvd Länk |
|
Fernando |
på tok för dyrt för en gammal E34 M5.den första har rätt pris.inte över 65papp |
|
Säger inget om den aktuella bilen. Jag menade helt enkelt bara att man inte kan döma ut en bil enbart för att den är nyimporterad. Utan man bör istället rikta uppmärksamheten till att granska bilen. Någon i tråden dömer ut bilen för att den är nyimporterad och inte för att den f ö verkar suspekt, mest det jag reagerade över. Men det kanske är en annan diskussion. |
|
|
Pimpen; Om bilen är i fint skick och väldokumenterad och verifikation på miltalet så är den på KVD i rätt prisläge. Den ser bra ut på bilderna iallafall. speciellt skinnet verkar inte slitet... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Pimpen; Min magkänsla verkar ha rätt igen. Bilen diskuteras här (med specs.lista); Länk M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
STEPHAN: Synd att man bor i Norrtälje det är lite långt till kungälv !!! |
|
|
Bättre om den varit på KVD i Åkersberga då ;) Ser att Fernando blev bannad - ingen man kommer sakna... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.