|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Innan det så mät upp alla tändkablar, låter som det kan vara det med. Mvh |
|
|
Är det någon med 530 eller nyare E39 som genomföroperationen? På äldre E39 så är det ju två skruvar för att montera loss den från röret men på min 530 så är det en fyrkantig "låda" Länk (1 på bilden) utan några synliga skruvar. Hur öppnas denna upp? ___ //Ulf |
|
|
Bara bensinare som har utfört detta? Jag har diesel 525 tds -97. Har lyckats lokalisera sensorn på ritning, Länk Men sitter o funderar på om det är luftburken ovanför eller om det är någon form av insprutnings-"limpa".. |
|
|
Nu lyfter jag en gammal tråd här.. Ni som kört med CRC's spray har ni även använt tops på "trådarna" och doppat den i sprit eller har ni bara sprayat på och väntat tills det torkar? Läste i någon tråd om nån som lossade på batteriet i ett par timmar under tiden han bytte för att datorn skulle hämta nya värden från LMM, är det nått som bör göras? |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Använd för guds skull inget hjälpmedel vid rengöring av glödgtråden! Då riskeras att den går av = dyyyyyyrt! Endast rikligt crc spray,och efter operationen är klar,låt bilen stå på tomgång för inläsning av värden,alt koppla ur batteriet en 10min-20min innan start. Mvh Patrik |
|
Har fått tag på en torx nyckel nu, tänkte skruva upp de 4st skruvarna för att ta loss hela mätare. Eller ska jag skruva upp de två som är "högre upp" för att sedan lyfta upp dem och spraya den delen med elektronik spray? Länk |
|
|
Försökte rengöra LMM nu och skruvade loss de 5 skruvarna på mätaren. Se bild: Länk Trodde sedan att jag kunde lyfta upp och spraya av filmen, men det gick inte.. satt som berget.. Måste jag lossa den vid luftfiltret och gummibälgen, eller ska jag använda en mejsel och försöka bända upp den där den svarta delen med 2 skruvar? Hur gjorde ni? |
|
|
Bimmerkid: Det funkar att lossa hela LMM:en. alltså vid luftburken och insugsbälgen. Sedan bespruta tråden ett par gånger från båda hållen. Tror ej man ska vara och skruva med den i onödan då den är rätt känslig! Mvh |
|
|
Tack! Då gör jag så! Har ingen hård plast "slang" till sprayen, men kör på ändå! Imorn får vi se! =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.