AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
15.395

gjorde rent lmm?

Sida 3 av 4
Do
96
DonCorleon1
328 Touring -00 Facelifted - M - Sport
Jag gorde det idag!
Men jag vet inte om det blev bättre eller om jag bara inbillar mig det.
Har kört ca 20 mil idag och tycker då att jag borde märkt det rejält som andra beskriver det, men det blev bara en liten wow-länsla av det i början.
Den känndes lite rappare presis i atarten men det kan ju som sagt vara inblillning, vi får se imorgon när jag har kört lite mer om jag märker det då!
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
The roughrider: Tack :)

Hoppas att det blir (ännu) piggare ...kanske till och med bränslesnålare *drömmer om det* hehe

beemoholist
li
139
linoll
528IA steptronic -97
Gjorde rent den idag ... glömde bort att sätta dit sladden dock hann köra nån mil iaf bilen gick exakt som vanligt dvs 1,5 liter milen startar ej när den är varm osv ... kanske dags att köpa ny luftmassemätare?

BMW is the choosen one
__
260
__MiCkE__
750iA -89
gjorde rent lmm igår.. märkte dock ingen skillad.. =/ glömde sätta i sladde först och då hoppade den lite i tomgången, satt i sladden och den gick precis som vanligt.. racade mot en annan 535:a och vi låg rätt lika så jag antar att den går som den ska :)
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Även om bilen kanske ej går bättre efter så skadar det nog inte att göra rent LMM

; )

beemoholist
Phille B
Jag gjorde rent lmm idag..fick bort mina iriterande hack på låga varv som funnits där innan, desutom kändes det som den svarade snabbare....kan starkt rekomendera.

..vårfixad bmw..
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Speeder / mats_epost:

Funkade det bra på era 530'or?

Freude am fahren
pa
182
paa
530DA Touring -02
Hur mycket sprutar ni, tömmer ni hela flaskan?
xp
126
xplod
525 -91
jag tömde typ halva flaskan
Har jag missupfattat det hela men är det inte så att sprayen för rengöring är till för luftmassemätare och inte för luftmängdmätare. Dvs luftmassemätare har en tunn tråd som sprayas ren medan en luftmängdmätare inte har denna tråd utan ett spjäll dvs en helt annan konstruktion. Exempel på luftmassemätare Länk kontra en luftmängdmätare Länk

Den som vet bättre får gärna rätta mig.
Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Speeder / mats_epost:

Som Commander_crill frågar: Funkade det bra på era 530'or?

Rätta mig om jag har fel, men metoden för rengöring är alltså: Bort med två skruv, dra upp givaren, spraya. Låt torka, Sätt tillbaka!? Rätt?
Nej, jag har inte gjort något (ännu).

Pga min brist på erfarenhet att meka är jag lite feg. Får väl se om jag vågar eller försöker ha med någon som gjort det själv.

Just nu är jag dock stolt över att själv ha hittat detta felet:
Länk

Så jag har fått lite blodad tand ;-) Vi får se...
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Jag gjorde rent den, den kanske växlar lite snabbare och svrar lite snabbare men..ingen markant skillnad.

Dock så gjorde jag detta precis innan automatlådan rasade :(

Får se när lådan är renoverad om bilen är piggare..

beemoholist
Visa användare
282
Fatii
528ia sedan 96:a
om man inte har dvs spjällfunktion (gammalt) utan har den nya formen av lmm, så glödgar den tråden efter varje avstängning, inte jätte inne på området men.. Dom lmmérna som är rengjorda där ägaren får en wow känsla, dom kanske e pajj helt enkelt?.. placebo is the shit!

Ge han olja Bara!!
be
3
beek
540iA -00
Måste man lossa kontakten innan LMM görs ren? Jag ser nämligen ingen kontakt på den. Det gäller en E39 540 IA M -00.
Visa användare
88
Mikke535
Bmw 1602a.
Bmw 1602a.
Bmw 330 XD.
Hej. Lmm glöder snabbt upp till 1000 Grader varge gång man stänger av bilen för att tråden ska vara så ren som möjligt, och 1000 grader så försvinner all skit.
Mvh
Bu
82
Bumer2
Alpina B8
Om lmm är paj, blir det nån skillnad i avgasmättning och drar bilen då mer soppan eller?

ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
Jag gjorde rent min för några veckor sedan och upplevde en liten skillnad. Möjligen stor placebo-effekt, men ändå. Den kändes lite rappare på låga varv.
Visa användare
88
Mikke535
Bmw 1602a.
Bmw 1602a.
Bmw 330 XD.
Om lmm är paj så går bilen dåligt vid gaspådrag, iallafall om det är en luft massa mätare. Mängdmätare vet ja inte hur det blir.
Mvh
Bu
82
Bumer2
Alpina B8
det stämmer! Det svarar dåligt när jag börjar köra iväg, ibland så kan det misstända. Fan, nu är det dags att byta lmm, tråkigt....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.