|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| får min 528T till helgen. Första jag ska göra är att göra ren lmm:n. Alltid roligt om bilen går bättre. | |
Conan999 |
Verkar vara en intressant grej! Ska oxå prova att rengöra lmm så fort jag plockar in bilen i trafik igen. Ett enkelt sätt att få bilen att gå något bättre kanske! Conan999 |
|
Hej Nån som kan beskriva generellt hur man hittar LMM med bilder eller så? Jag är lite osäker på hur jag kommer åt min sensor på min motor: Länk Kanske T-röd eller liknande sprit är lämplig? |
|
|
CRC AIR SENSOR CLEAN, 75:- spänn på Mekonomen! /Gunnar |
|
| man lär ju testa CRC.. med så mycket positiv respons känns det som en god investering :D | |
|
Jag vet inte hur ni fick isär själva givaren som verkar bestå av en simpel potentiometer monterat i ett plast hus .. Min satt som berget gick fan inte demontera plasthuset utan att ha sönder den , Ni som lyckats få isär den hur gjorde ni??? BMW is the choosen one |
|
| Du behöver inte ha isär den. Räcker med att plocka ur hela mätaren från bilen, 2 säkerhets torx ochen ett kontaktstycke sen ser du själva den delen som mäter luftmängden. Bespruta den med ditt spray. | |
|
Ok så jag tolkar det som att man tar bort en bit av insugnings röret då lr? Sista delen av mitt insugnings rör består av vad jag tror är luftmasse mätaren har jag rätt?` BMW is the choosen one |
|
|
linoll: Jag är själv osäker på var min LMM sitter, men skulle _gissa_ på att din LMM är överst i bild här : Länk Man kan även skymta 2 skruvar på toppen som ravve nämde. (Jag kan ha fel) |
|
|
Edit: Hm.. kanske är enheten rakt under del 8 på bilden när jag tittar närmare. Kanske nån annan kan svara mer exakt... |
|
|
Sparc: jga vet inte var den sitter på din motor. linoll: Kolla Sparcs länk så ser du bild nr 1. Där inne sitter din lmm och borde gå att skruva ut. |
|
|
Är det själva "filmen" eller nätet i röret som man ska spreja på? BMW is the choosen one |
|
| Filmen... ett flatstift som sitter mitt i röret antar jag? | |
|
Ok, nu blev jag också nyfiken på en lmm rengöring. Jag har en 530iA 2001. Är det alltså nr 1 på den här bilden? Länk Är det hela den delen man ska spraya på??? Eller är det den lilla fyrkantiga lilla boxen på rördelen på bild 1 som ska öppnas och sprayas? Hoppas ni förstår vad jag menar. Jag är oerfaren mekaniskt och vill vara supersäker på att jag tar rätt del innan jag eventuellt vågar mig på det här. ;-) |
|
| japp. | |
| Japp? Ok. Men är det hela delen på bild 1 som ska rengöras eller enbart den fyrkantiga lilla boxen som sitter på röret som ska öppnas samt sprayas? | |
|
Det är den "fyrkantiga lilla boxen". Om ni inte har verktyg till att lossa den från LMM-röret så gör som jag. Demontera LMM från insuget. Tag loss gallren i båda ändar (lossa låsringarna först) så ser ni sensorn där inne. Spraya på flatstiftet hos sensorn med CRC AIR SENSOR CLEAN från båda hållen. Låt torka. Sätt tillbaka gallren & montera LMM på plats igen :-) Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
|
Vad sugen jag är på att testa detta, snaart kan jag ta fram min 540 :) Någon som har lust att visa på sprängskissen exakt vart min LMM sitter , vore schysst, tack.. 540ia 93 Mvh Tommy beemoholist |
|
|
Tommyv6: LMM på 540i (E34) är nr 1 på denna sprängskissen: Länk Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
|
detta måste testas :D exakt var gör man ingreppet på min 535? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.