AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
15.397

gjorde rent lmm?

Sida 1 av 4
o vilken skillnad det blev på bilen, går så otroligt mycket bättre? varför? är det för att lmm va skitig el nollar man nåt när man rycker kontakten till den?

använde en typ av elektronik rengöring, använder det på jobbet till kretskort mm.mm!
Th
291
The roughrider
M540i Touring V8-32V 1995
Har inte tänkt på att kolla om LMM på min bimmer skulle kunna vara lite skitig. Värt att kolla om det gör stor skillnad ;-) Har lite elektronikspray hemma :-)

Min bimmer: Länk

Just real V8 Power, nothing more!

/Roger W
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
CRC har en speciell spray just för rengöring av lmm.
Länk

Jag prova den på min men märkte ingen skillnad så min var antagligen inte skitig eller så va sprayen kass, hehe.

En sak jag stört mig på är att de inte finns att köpa bara själva sensorn, man måste köpa hela enheten med plaströret osv. Jag har sett endast sensorerna till M5 men aldrig till mindre modeller.
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
En korkad fråga :

Exakt vart hittar jag LMM mätaren och hur gör jag för att göra rent den, och vilket medel förutom CRC, eller liknande.

( inte så insatt i sånt här men vill veta :)

Mvh

beemoholist
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Ser ju lite olika ut från bil till bil men om du hittar luftfiltret och följer de mot motorn en liten bit så bör du hitta mätaren. Sitter ett kontaktstycke på den.
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Tack ravve.

Och hur gör man rent?
Ska man ta loss hela ?

Tänker testa och köpa den dör CRC , kan vara värt det om man får bättre blandning av bränsle/ luft.

Mvh

beemoholist
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Tror den sitter med två security torx. (sånna med hål i mitten)
Koppla loss och skrucva loss sen duschar du själva sensorn ett antal ggr med sprayet. Du ser nog vilket som är själva sensorn på den grejen du får av.

Låt den sen torka ordentligt innan du monterar tillbaka. De dunstar ganska snabbt!

OBS! Pilla inte på sensorn, bara duscha den med sprayet.
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Ok..tackar

Mvh

Tommy

beemoholist
V6
56
V6
BMW 325i-06
Går det lika bra med CRC elektronikrengörare?
det gör det säkert! bara det är en spray som är anpassad till elektronik så borde det va ok
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Den får inte lämna några rester kvar efter självdunstning. Många sprayer har olja i sig vilket jag inte skulle rekommendera just i detta fallet.
xp
126
xplod
525 -91
är det under locket med 3 små skruvar man ska ren göra? eller är de nån annanstans man ska ren göra?
Sp
63
Speeder
530im -01
Gjorde också rent min LMM, med CRC sprayen. Wow! Reagerar blixtsnabbt på gas nu!

Tyvärr tycker jag mig uppleva en liten återgång till tvekande vid gaspådrag nu efter 2 veckor.. Testar att rengöra en gång till.. Blir det inte helt bra i iallafall ett halvår då så får jag väl skaffa ny LMM istället.
Jag har hört att det ska gå lika bra med CRC Break Cleaner och WÜRTH Rengörings-spray. Har dock ej provat själv.
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Speeder : Blev det markant skillnad?

beemoholist
Th
291
The roughrider
M540i Touring V8-32V 1995
Gjorde rent LMM idag. Jag öppnade upp i båda klämmorna i LMM ändor, och sprutade på elektronik spray som jag hade på givaren. Såg att el-sprayen lämnade olja efter sig så jag blåste på med tryckluftspistolen på sensorn & delar. Blev inte bra från oljan. Så kan det inte få vara med oljehinna tänkte jag, så jag tog Break cleaner spray och duchade på & lite med tryckluften också igen. Inga spår av fettet mer. Rent blev det & bilen gick bra på tomgång & svarade bra på gasen. Var inte och körde nåt idag dock.

Min bimmer: Länk

Just real V8 Power, nothing more!

/Roger W
Sp
63
Speeder
530im -01
Tommyv6: ja för mig blev det en markant skillnad. kunde se på sensorn (trådarna och metallplattan) att det var mycket skit på den.

Innan var deT en 1/10 sekunds fördröjning innan motorn reagerade på gas, nu kommer det direkt!
Jag var skeptisk men prövade jag också och måste erkänna att det gjorde stor skillnad på 540n. Bilen känns mycket rappare och mer villig att varva ur samtidigt som den svarar bättre på gas. Rekommenderas.

/Carl
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Lånade lite av två.åttas spray och visst blev det skillnad, tycker den är lite varvilligare och reagerar snabbare.
Rekommenderas!

Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
två.åtta och Herr Gaspedal: Spraya ni med air sensor cleanern eller?
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Japp. CRC, den som diskuteras... =)

Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.