|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte byta ut BMW Business Radio eftersom jag tycker att musiken jag spelar i bilen kan låta bättre. Funderar på bilstereo från Alpine. Är de bra? Är jag tvungen att byta ut högtalarna också för att det ska märkas en skillnad? Tänkte också fråga er som har handlat från BRL Electronics och låtit de montera. Är de trevliga och proffsiga att göra med? Kevin | |
|
Frågar du mig så tycker jag Alpine tillhör dem bästa fabrikaten vad gäller huvudenheter (cd spelare) i alla fall. Har en själv som jag är väldigt nöjd med, köpte via nätet och monterade själv. Vad gäller Brl så har jag personligen inga erfarenheter men vet ju däremot bekanta som varit rätt nöjda med dem om än rätt dyrt i mina ögon men men. |
|
| Skall du uppgradera ljudet så börja då med att byta högtalare då dessa nog är det sämsta i original systemen och sedan kan du byta HU samt mont slutsteg+ev sub , dock tror jag du märker skillnad om du endast byter HU och Alpine är mkt bra ljud i. | |
gretzky |
Tycker Alpine är outstanding i ljudkvalite´! Att jämföra Alpine med tex Sony/Panasonic lr liknande är som att jämföra mjölk o vatten. Har bara haft stereo av annat fabrikat 1gng o det va i epan. Efter ett antal Alpine-spelare tänkte jag för några år sedan byta till nåt annat o åkte in på Brl i Karlstad när vi va på semester. Killen jag pratade med var verkligen insatt i bilstereovärlden o frågade vad jag hade då, och helt ärligt sa han att om jag skulle byta från Alpine till Pioneer lr annan så skulle jag bli besviken. Och detta sa han trots att de inte sålde Alpine. Så jag väntade till jag kom hem från semestern och köpte en ny Alpine. Har aldrig varit missnöjd! Frågar du nån som vet så säger dom oftast att man ska börja med att se till att man har en bra ljudkälla.(bilstereo i ditt fall) dieseldoris |
| Becker, alpine och sedan nakamichi är mina egna val om jag hade haft ett fordon med orgstereo och enkelt din-uttag för att montera i. Kostar det så smakar det helt enkelt! Mvh asken | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.