|
|
|
|---|---|
|
Hade ett samtal med en däckshandlare i dag ang de punkteringssäkra däcken. Han sa att om man beställer en ny bil/ BMW med Run On Flat däck, så leveraras den nya bilen med mjukare fjädringsuppsättning. M a o så skulle BMW redan från fabrik försöka kompensera de hårdare däcken med mjukare fjädring. Har svårt att tro det är sant. Men vad skall man tro. Det verkar ju inte helt tokigt tänkt. Är det någon som vet vad som är sant. | |
| BMW vägrar väl att leverera bilen med något annat än run flat. Så var det i alla fall när jag beställde min. Då fanns det inte fler alternativ än standardchassi och sportchassi. | |
|
Vad jag förstår så levereras nya 3 serien med Run On Flat. Samtilga versoner. Femman (E60) 525i mfl levereras standard med 16" och vanliga däck. Men vill man ha större tum på fälgen så blir det Run On Flat, om man beställer BMW Orginal. Exempel: Om man beställer en 525i med standard fälg 16" så har den en hårdare uppsättning stötdämpning, än om man beställer 17" och Run On Flat. Dvs mjukare med Run On Flat. Har därför svårt att tro att BMW har olika chassiuppsättningar beroende på däcktyp. Det måste väl vara billigare att att tillverka en standarduppsättning chassi till flera modeller. Eller ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.