|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jo, det är det jag gissar på också! Ljudet lär bli något i hästväg. Hmm..rallyåkare... Jag får höra med her Larsson i huddinge om han kan ha något tips.. Förbrukningen spelar ingen större roll. Bilen kommer avnjutas i vackert väder och köras på lite banträffar, besöka brostugan m.m. Vad sägs om detta receptet: Lagüngrönmetallic Svart original Recaroinredning Hella spoilerpaket M.A.S-bakvinge 15" krysseker Bilstein Sprint Diffbroms Fjäderbenstag Kort styrväxel 2,5-litersmotor Trippelförgasare Extraktorgrenrör Avgassystem som är väl avstämt 5-vxl Solucka Uppgraderade bromsar Hårdare gummibussningar ...Det är ungefär vad jag har tänkt mig. Eventuellt annan utväxling i bakaxeln. Bör jag satsa på andra stötdämpare? Jag hade Sprint tidigare och var väldigt nöjd med dem, men ibland kände jag att de var lite för mjuka. Denna kombinationen en solig sommardag på en kurvig landsväg, pilot-brillorna på, semester, full tank och ingen tid att passa... Ahhh. =) Drömmer mig bort... =) BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
| Vispa ihop det där receptet och du har en utsökt E21:a. Jag blir sugen att släpa fram min 323:a nu direkt och börja skruva i den men har lite annat att fixa med först, typ byta kam i 535:an mm. Beträffande stötdämparna så har jag ingen erfarenhet av vad som är bäst. | |
|
Jag har en 320i -78 dvs m10 med k-jet, 125hk, jubileumsmodell i utsökt skick. Svart med M-dekor, sheelstolar, lucka, alpinaspoiler, mm. Problem med läckande tank och hög tomgång. Tänkte ta tag i det där till våren. /Anders C |
|
| En E21 som är värd att bevara, finns inte många 125hk kvar + att det är en jubileumsmodell. | |
|
martin X: Oja, den ska inte skrotas i morgon i alla fall :-) /Anders C |
|
|
Ni som är E21ägare får gärna gå in på www.e21.se och skriva lite i forumet. Det behövs mer aktivitet där för nu är det verkligen dött. Ni övriga E21intresserade är givetvis välkomna ni med! www.e21.se |
|
|
Har en polarissilver 323i -83 (tillv 11.82). /Rickard |
|
|
Kul att det finns några e21 ägare. Jag är lite nyfiken på din Polarsilver 323:a. Har du några bilder att lägga ut? Jag håller förfullt på med att klura ut hur alla elkontakter ska sitta i motorn. Om det finns någon som har motor bilder att skicka mig så skulle jag bli glad. Var ska tändspolen sitta t.ex? Rickard |
|
|
Rickard L: Klicka på min profil och sedan Bilar. /Rickard |
|
|
Här är en med en 316 77. Den rullar för närvarande i utlandet i brukskick men tanken är at den ska tillbaka till Sverige (den utvandrade 1982) och renoveras. Problemet är nog motorn som sitter kvar och har rullat 120.000 mil (nej inte km)! Så nu söker jag en förgasare i bra skick eller till och med ny? Hör gärna av er om det är någon som har nån liggandes. Får väl hitta lite bilder och lägga upp snart. Karl F. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.