|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag är äntligen ägare till en 323i igen! Fick tag i en bil nästan helt utan rost med endast 16600 mil på mätaren, så den är under rullande renovering. Bla annat utrustad med följande: Diffbroms Original recarostolar i fint skick Hella-spoilerpaket Taklucka Sportratt m.m. Mvh Johan |
|
| Låter underbart!! | |
|
Hittar alla 323i utom jag =) Ingen som vet någon? Mvh |
|
|
jag vill me ha en!! :) ha de/benke-nu med V8-försedd e21 i skallen :) |
|
|
Nu har jag lagt upp ett par bilder på min bil här på autopower. Dock saknas det lite lister och emblem fortfarande, men de ligger nya i bagaget. =) Mvh Johan |
|
|
nu finns det en fin 323i på blocket,en mörkgrön som verkar väldigt fin...kolla kolla.... |
|
|
Här är en länk för att underlätta: Länk Lite för billig tycker jag. Eller rättare sagt, verkar vara ett kap. /J |
|
|
ringde på den. Lät som en bra bil. Det var tydligen rost under tanklocket ovanför stötfångaren och i vindruteramen. Sen så tyckte han att man skulle byta ventilkåpspackningen och spridartätningarna (typ o-ringarna...tror jag det var...) Annars så lät det som en bra bil. Det är ju bara synd att bilj"##ln står i stockholm, han kunde ju låtit bli att ta den från Piteå (bor i Luleå :)) ha de/benke-nu med V8-försedd e21 i skallen :) |
|
| Jepp har en som jag köpte när jag var 16 stående i garaget , självklart införskaffade man en haynes manual när den fanns. | |
|
Manualen finns åter hos Margie Bookshop. Jag köpte en för någon månad sedan och då togs det in fler. /J --- Joakim Andersson Reporter, Teknikens Värld |
|
| Och vart håller dom till? | |
|
På Roslagsgatan 14 i Stockholm. Mer information här: Länk /J --- Joakim Andersson Reporter, Teknikens Värld |
|
| Har under hösten köpt mig två st. E21 objekt. Den ena är en 320-78 Polarissilver i orört originalskick aldrig omlackerad eller rostlagad, behöver dock lite lagning och en ny lack nu. Den andra är en 323i-82 Alpinvit som är ganska trevligt utrustad, Sportpaket,5vxl.diffbroms,recarostolar,nackstöd bak,tonade rutor,taklucka och servostyrning. Också den behöver en översyn. | |
|
Trevligt Martin X! Var i Sverige finns du och alla dina bilar då? /J --- Joakim Andersson Reporter, Teknikens Värld |
|
|
Kom just på att svaret finns i din presentation... Pinsamt. Grattis till köpen! --- Joakim Andersson Reporter, Teknikens Värld |
|
| Tackar JoakimA ! Såg din bil i Klassiker, läskigt vad fin den är. De tidiga E21:orna har mera charm tycker jag. | |
|
Här är en ägare till en E21 318iA-82 ///BMW CS #6780 |
|
| Jag har en 316-76 | |
|
Nu kliar det verkligen i fingrarna att få sätta igång på att skruva. Tyvärr måste jag vänta ända till våren kommer. Däremot har jag börjat leta delar till den nu. Tycker ni det är dumt att förgasarkonvertera en 323i? Jag har letat ganska länge nu efter rätt grejor för detta utan att lyckas. Om det inte blir förgasare kommer jag nog konvertera till Motronic. Mvh Johan BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
| Stenhårt med trippelgasare på M20 sexan, lär bli ett hårresande motorljud, kanske tar nån droppe mer bensin men det blir väl inget bruksåk? Kanske finns någon gammal rallyåkare som har grejer liggande och skräpar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.