|
|
|
|---|---|
mr_camitz |
hej, har ett problem som ja inte hittat svar på rörande tidigare diskussioner om detta ämne, när jag har tagit ut min instrumentenhet så ser jag bara 4 plastkryss som ska vridas för att ta bort "överkåpan" frn underenheten. enligt guiden ska det ju finnas 5 plastkryss som ska vridas, och visst finns det ett femte plastkryss på min oxå, men den är dold av en stor svart box där jag pluggar in mina kablar. verkar vara en annan modell av denna instrumentenhet, finns det nåt sätt jag kan komma åt detta femte plastkryss? nån som har en liknande instrumentenhet? det ser ut som att den går att flytta i sidled, denna svarta påbyggnadsbox, men jag vet ju inte hur.. tacksam för svar |
mr_camitz |
allt löste sig :) det är tydligen en utbyggnad av instrumentklustret på e39 modeller innan 96-98, boxen/lådan bakom klustret som är avtagbart innehåller data om mil m.m. så man enkelt kan byta kluster utan att behöva koda om. mycket fiffigt menmen nog om det har nu fått tillbaka alla pixlar! allt lyser som när bilen var ny, kan verkligen varmt rekommendera att man gör den där guiden för att få tillbaka pixlarna, det jag gjorde annorlunda var kanske att jag verkligen lät den oranga brickan duschas i oxidclean sprayen, allt täcktes av den, sen tork o sen installera tillbaka den i panelen! hurra hurra :) |
|
Hur torkade du dem? Enbart luft eller? *BAWORAK* |
|
|
Låter ju riktigt bra det, då måste jag nästan testa det. Har en hel del pixlar som fallit bort och det stör mig otroligt mycket. Hur lång tid tog det ungefär? Så jag vet hur mycket tid jag måste planera in för att fixa det.. :) //Andreas BMW 528iA Touring -99 |
|
mr_camitz |