|
|
|
|---|---|
325Ci |
Nån som kan förklaran hur man gör det?? blir de nårra märken efter som man inte får bort?? m.v.h. Daniel |
|
Jeg tok bort mine siffer med et tynt fiskesnøre... Hvis bilen er gammel vil det alltid bli litt limrester igjen, men det er enkelt å gnubbe bort med tommelen. Evt litt rødsprit, men forsiktig med lakken... Mvh Jan Erik [Jeg VIL ha svenske BMW priser til Norge] :-) |
|
|
använde en hårtork och värm lagomt så du ser att det lossnar.T-sprit eller liknade är bra att ta bort ev rester av limmet. sedan kan du prova vaxa bort märkena i lacken. /Peter |
|
|
Använd den flata sortens tandtråd och skär genom limmet mellan emblem och plåt. Sedan tar du en luddfri trasa, indränkt i T-Röd och torkar bort limresterna. Lägg ett nyt lager vax över området för att skydda. MVH Kjell |
|
|
jag värmde först upp med hårtork. Körde därefter med grov tandtråd för att få bort ett fult M-märke på luckan bak. syntes inga spår efter märket sedan! ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
325Ci |
oki..tack alla... =) |
|
Kan det finnas färgskillnader (dvs att lacken är blekt utom där emblemet suttit)? Har en diamantsvart metallic men har tvekat att ta bort emblemet pga av just detta... Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
|
Pewe: ja det kan det vara men det går väl att putsa bort... //Cosmos "Rak 6a åt alla" E28 Registret #160 |
|
tompanesse |
Så märkena är alltså limmade? |
| På äldre modeller är det stift som går genom bagageluckan. Vet inte vilket år ändringen kom på de olika modellerna, men du borde kunna se stiftet på insidan av bagageluckan. | |
|
Har oxå diamantsvart metallic, å pillade bort emblemet.. dock lämnade precis som du farar för märke, eftersom bilen inte var solblekt där under.. visst gick d å putsa å vaxa bort till den grad att nån inte så d som inte visste om d.. men då kan ja ju tillägga att min stått i solen lite längre än din (-87).. så d beror åpå.. Nu är hur som helst problemet löst.. har målat upp hela bakluckan=) Bemari Bilen före bruden..!!! |
|
| Är det för att ni har snål-modeller ni vill pilla bort märkena? | |
| Personligen så tycker jag att det är fult när det står t.ex 320 aller 325 på baken. Mycket snyggare utan. Inget att göra med snik eller ej för min del. Sen kanske det inte passar så bra om man t.ex har en väl utrustad e36, nerlack , 17 tummare mm och så står det 316 bak... | |
|
Jag har en -90:a och den var endast limmad. Limmet går att ta bort med fingrarna oftast. Tänk bara på att inte kladda ut det, utan försök ta loss det som en hel mask om ni förstår vad jag menar. Värme pistol fungerar även bra. Kladdar man ut det är det skit svårt att få bort det sen (talar av egen erfarenhet). Och Ja! Jag tog bort mitt märke p.g.a. av att jag skäms för att jag har en riktigt slö 316i!! Så där nu slipper någon besväret att kommentera det! :) |
|
|
Eftersom vi pratar emblem här så tänkte jag fråga om någon har ett 518i emblem till min e34? Är lättare att plocka bort det än sätta dit det när det är borttaget! MVH Charlie |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.