AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
20.990

Nankang däck, nöjd eller missnöjd?

Sida 3 av 3
Jag skulle nog snarare sticka ut hakan och säga att det är just vid "normal körning" som man verkligen behöver prestandan hos kvalitetsdäcken.

Oavsett om bilen rullar på Nankang eller Michelin så har man sällan möjligheten att påverka oförutsägbara faror i trafiken. Men det är i dessa kritiska situationer man verkligen kan tacka premiumdäckens prestanda, om det än rör sig om några meter i bromsträcka eller ett par km/h differens i vattenplaning.

Ok, jag kan väl erkänna att jag inte hade köpt en uppsättning Michelin PS2 till en Daihatsu Charade som rullar 500mil/år stadstrafik :-)
Men nu gällde det en högprestanda maskin som BMW och där går man som sagt miste om en hel del med att välja billiga däck
Bäste Kicken även om du kör din M5a mest för att hämta ungarna på dagis är det väl dumt att ge den köregenskaper som en Opel Rekord-63. I så fall vore det smartare att köpa Opeln på en gång och få pengar över till däcksbyten och annat i många år ./ Låt visheten bedra snålheten!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ett låprisalternativt som blir livsfaligt vid + 5C och regn.
Goodride H500 Kinesiskt tillverkade.
Annars tyst komfortabelt och bra torrgrepp rullat 2 säsonger syns inte på däcken.
Gumman var inte så glad när MB utan förvarning började sladda på avfarten på motorvägen i bara 80 km/H och det är en lång svängd avfart.
Och jar själv noterat att det går att åka med vintersladd när det är vått.
Desa borde nog varit kvar i Kina, men billiga vad dom :)
Bilen rullar till 95% 6 km om dan i 50 km /H så det funkar till det.

///MVH Hasso
Länk
kicken
jaja! ni har så rätt, men kristoffer_L : jag tror inte man kan sitta och räkna på ditt sätt i metrar o.s.v , inte i min ekonomi, jag lägger hellre på nya gummin varje år än att ha ett torrt , hårt däck som därför inte kanske har dom där "metrarna kvar".???

toomas pahv : här har vi inte samma klimat som er , (se bara vädret senaste tiden) ...men på vintern är det desto j-vligare, sedan är det ju så att jag kommer inte åka opel:-) ...inte ens en -07a..och med en duktig töz som pilot på 320d,n så funkar dessa gummin..

hasso: det är ju farten och bilen som är fel :-) ...MB i 80 knyck? ..nej skämt åsido..det kanske inte är så lyckat för just dig/er ? men som sagt tidigare för mig rullar det på

sedan är det nog valfritt att köra på de gummin som handeln har att erbjuda, det är som sagt bara att handla och se glada ut :-)

(citat: BENGT SÄND - "kör utav helvete för det är inte halt" )

m.v.h kicken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.