|
|
|
|---|---|
|
Har ett öppet filter monterat på min 535 -92 satt på när jag köpte den... Och nu när jag har börjat undersöka allt lite närmare så hitta jag en slangklämma dragen runt insugsslangen som en strypning.. Testade därför att lossa klämman för att se skillnaden, resultatet var en trött och slö motor. är det nån som vet om det beror på att det är filtret fel eller om det helt enkelt är luftmängdsmätaren som strular. att han därför får för mkt luft | |
|
Kan det sitta ett hål i insugsslangen och att slangklämman suttit där och täppt igen hålet? När du tar bort klämman så drar den tjuvluft vilket resulterar i att bilen går som skit. Leta efter ett hål i insugsslangen i första hand. Om du är fundersam över lmm kan du lossa kontakten till denna och köra några minuter utan för att se om bilen går bättre (första minuterna går bilen illa som f*n innan bilen går in på nödprogrammet). Visar det sig att bilen går bra i nödprogrammet men dåligt med lmm inkopplad så vet du svaret. Det är ju heller inte ovanligt att lmm pajar när man kör med öppet filter. |
|
|
Hittade felet, det satt en sån där liten turbin i insugslangen därav slangklämman, skiten är borttagen då den gjorde mer skada än nytta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.