AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
604

Efterlysning genom Tyska BMW

Th
59
Thall
328Ci 00:a
Är det någon som vet om det är möjligt att lägga ut en efterlysning hos Tyska BMW? Jag har länge letat efter en 328Ci 00, topasblå, montanagrå läder, div lull-lull.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag hittade två topasblå när jag sökte i em... En med grå läder och massa lull. En med svart läder och extra mycket lull... auto båda...

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Th
59
Thall
Var hittade du dessa? Hur prisvärda kan dom vara ?
Idag hittade jag en 328Ci 00:a med all utr (inkl nav+TV) ja allt utom lucka. 238' Regad och klar i Sverige?!...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
www.bmw.de gebrauchtwagebörse zur suche... bara att fylla i önskad sepc. OBS inklusive Europlusgaranti då det är bmwhandlare. Kolla med tex processanalys om de har något, priserna i Ty är inte så förmånliga längre.... mellan 25-45 tEur ligger priserna beroende på utr hos bmwhandlare.. Finns minst 7 topasblåa om du vill ha det främst 2-3 med tavi plus det mesta.

Th
59
Thall
Processanalys? Vad/vilka är de?
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Det finns, såvitt jag förstår tyskan rätt, möjlighet att lägga ut en efterlysning på bmw.de och den gäller i 30 dagar. Du går in och gör en begagnatsökning ('Gebrauchte Automobile') och om du inte hittar det du söker just då får du upp 3 alternativ efter sök-knappen. Ta det tredje alternativet ('c) Sie nutzen unseren Suchassistenten') och då får du skriva in din emailadress. Om det dyker upp en bil som motsvarar din sökning får du ett mail i burken. Lycka till.
Processanalys ligger väl i Boden eller nåt. Konstigt namn på nåt som säljer bilar.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
www.processanalys.se fråga 540Niklas hur seriösa de är. En sån där handlare jag iaf kan rekommendera på dess goda renomme. Har inte handlat där själv men en kompis köpte en väldigt fin 728 där för ett tag sen.

Th
59
Thall
Mången tack skall försöka enl era förslag.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Min 523:a kommer från processanalys och var bättre än utlovat! Inköpt Maj 2001.
/Mats
Th
59
Thall
Tack för alla svar. En blå är uppenbarligen svårt att hitta med den utrustning jag tänkt mig. Skall istället kommande vecka kolla upp följande Länk med navi/tv, skinn & annant godis utom back- & regncensor och taklucka. 235' SEK är val i rätt härad, eller? Den är körklar med svenska skyltar.
enZzo
Jag jagar också en bil till min fru, en 328 e46, via bmw.de. Jag har vid några tillfällen mailat till kontaktpersoner under respektive bil som jag varit intresserad av och förklarat att jag skulle vilja köpa den bilen plus att jag hade lite frågor. Nu kommer mitt problem, de besvarar aldrig mig. Jag använder förvislingen engelska men ändå. Är det någon som har upplevt liknande?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Tyskar svarar i 10 fall av 9 om mailet är på tyska, svaret kommer på tyska. Iaf de fall jag hjälpte en kompis ta in en bil...
Th
59
Thall
Jag har lite av samma erfarenhet när det gäller förfrågningar på Engelska. Nedanstående svarade inte på mina propåer via mail. Jag ringde dem idag och då var de mycket tillmötesgående och t.o.m. prutade utan att jag frågade.

Mitt val blir troligen komande Fredag följande 328Ci 00:a välrustad med nav/TV/Tel, sport etc.
Länk

--------------------------------------------------
BMW 328Ci Coupe
Gebrauchtwagen, 1 Vorbesitzer

Lackierung: topasblau metallic
Polster: Stoff Flock grau
Erstzul.: 02/2000
KM: 29.000 km
Leistung: 142 KW/193 PS
Hubraum: 2.793 ccm
Baureihe: E46

Klimaautomatik, Sportliche Fahrwerksabstimmung, Fahrersitz el. mit Memory, Sportsitze für Fahrer und Beifahrer, Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer, BMW Navigationssystem, Leichtmetallrad Sternspeiche 43, HiFi Lautsprechersystem, Sport-Lederlenkrad mit Airb., Fernbedienung für Zentralverriegelung, Elektrocromer Innenspiegel, Armauflage vorn, Bordcomputer, Raucherpaket, Nebelscheinw./2 Nebelschlussl., Metallic Lackierung

1316

25.860 EUR (50.578 DM)

(Zwischenverkauf vorbehalten - alle Angebote sind unverbindlich)

Bobrink & Co. GmbH
Postfach 41 01 55
28311 Bremen
Telefon: 0421 / 20344-0
Telefax: 0421 / 20344-44
E-Mail: ah.bobrink@bobrink-vahr.bmw-net.de
enZzo
Pratade du engelska då när du ringde de?
Th
59
Thall
Ja, och killen i andra änden var mycket duktig på engelska.
För en stund sedan så har jag ringt några samtal till 3 bilfirmor och så fort de hör att jag talar eng. så lägger de på.
4:de försöket så gick det bättre.

Vad jag nu är ute efter är att "trockla" mig fram till ägaren av en tyskskylt M043065. Svenska polisen vet ej (med undantad Interpol, men dom hjälper inte privatpersoner). Försäkringsbolagen i Sv vet ej, ej heller har jag kommit fram via vårt bilregister.
Altså med TYSKSKYLTAT så är man anonym.

Sista gubben i Dusseldorf trodde att det kunde röra sig om en företagsbil i Munchen. Jag fortsätter.

HAR NI DÄRUTE NÅGON ERFARENHET AV DENNA TYP AV JAKT?
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Hej på er.
Angående översättning till tyska så brukar jag snickra ihop en förfrågan på engelska i word och sen klistra in den här Länk och översätta till tyska, klistra in galimattiasen i ett mail och det kommer nästan alltid svar som då får gå den omvända vägen. // Lycka Till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.